شناسهٔ خبر: 47257070 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

فوت 500 بیمار کرونایی در یک هفته در تهران

صاحب‌خبر -


روند بیماری کرونا در کشور و در موج چهارم، همچنان رو به نزول است و نقشه کشورمان نارنجی رنگ شده است. در هفته اخیر در مقایسه با هفته ماقبل، کاهش ۱۵.۲ درصدی در تعداد موارد بستری، کاهش ۹.۵ درصدی در تعداد موارد مرگ و میر ناشی از کرونا و کاهش ۱۶.۶ درصدی در تعداد موارد سرپایی مثبت را شاهد بوده‌ایم.
در استان تهران نیز از ۱۷ تا ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰، تعداد موارد سرپایی شناسایی شده، ۱۰۵۶۶ نفر بوده است و ۴۰۱۱ نفر بستری جدید داشتیم و متأسفانه ۴۶۷ نفر نیز فوت کرده‌اند. در تهران نیز در هفته اخیر، نسبت به هفته ماقبل، تعداد موارد بستری نسبت به هفته ماقبل کاهش معنی‌داری نداشته و کمتر از نیم درصد بوده است. در عین حال شاهد افزایش ۱۶.۷ درصدی در تعداد موارد فوتی و کاهش حدود ۴ درصدی در تعداد موارد سرپایی مثبت بوده‌ایم.
در عین حال در تهران در هفته اخیر موارد بستری با سیر آرامی کاهش یافته، اما فوت تهران ناگهان افزایش یافته است. بروز موارد بستری هنوز از متوسط کشوری بالاتر است و مرگ و میر هم از متوسط کشور بیشتر شده است. در استان البرز روند بستری و فوت در هفته اخیر کاهش داشته است، اما بروز موارد بستری و میزان مرگ و میر از متوسط کشوری بیشتر است. موارد بستری استان خوزستان در این هفته کاهش یافته و روند فوت نیز کاهش یافته است. البته همچنان بروز موارد بستری و مرگ و میر استان از متوسط کشوری بالاتر است.
در آذربایجان غربی در هفته اخیر روند بستری و فوت کاهش یافته است. در استان بوشهر نیز روند بستری و فوت کاهش یافته و میزان بروز موارد بستری و میزان مرگ و میر از متوسط کشوری کمتر شده است. در استان هرمزگان موارد بستری مجدداً افزایش یافته و موارد فوتی هم ثابت مانده است. در هفته اخیر در استان کرمان روند بستری کاهشی بوده، اما فوت افزایش یافته است. در خراسان جنوبی در هفته اخیر کاهش موارد بستری مشاهده می‌شود، اما فوت ثابت مانده است. در هفته اخیر روند بستری در سیستان و بلوچستان هم افزایش و فوت کاهش یافته است.

نظر شما