شناسهٔ خبر: 47254305 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۱۱۳ روستای اطراف مشهد با تنش آبی مواجه هستند

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد گفت: با توجه به شرایط سخت آبی پیش رو در تابستان امسال، ساکنان ۱۱۳ روستا با تنش آبی مواجه هستند.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، حسین اسماعیلیان مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد در نشست با نمایندگان مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی، گفت: با توجه به شرایط سخت آبی پیش رو در تابستان امسال، ساکنان ۱۱۳ روستا با تنش آبی مواجه هستند.

او افزود: با اقدامات انجام شده در سال گذشته نظیر حفر ۱۹ حلقه چاه، بهسازی ۱۶ حلقه چاه، اجرای ۷۰ کیلومتر اصلاح و توسعه شبکه آب و استانداردسازی سه هزار و ۵۶۲ فقره انشعاب، مشکل ۴۵ روستا از ۱۴۰ روستای تحویلی دارای تنش آبی برطرف شد.


مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب مشهد ادامه داد: حفر ۲۹ حلقه چاه، احداث ۱۱ مخزن و هفت ایستگاه پمپاژ، اصلاح و احداث ۳۸ کیلومتر شبکه توزیع و ۳۵ کیلومتر خط انتقال نیز از جمله مهمترین اقدامات برنامه ریزی شده برای گذر از تنش آبی تابستان پیش رو است.

بیشتر بخوانید

اسماعیلیان بیان کرد: کمبود شدید اعتبارات، فراوانی انشعابات غیرمجاز، استفاده از آب شرب برای سایر مصارف از جمله دام روستایی، توسعه بی رویه روستا‌ها و باغ ویلاها، تعداد زیاد روستا‌های نیازمند آبرسانی سیار و کمبود تانکر و عدم همکاری لازم برخی دستگاه‌ها در صدور مجوز برای انجام عملیات اجرایی از مهمترین چالش‌های پیش رو در حوزه روستاهاست.

او تصریح کرد: در حال حاضر ۹۲ درصد از روستا‌های شهرستان مشهد تحت پوشش این شرکت قرار دارند و به رغم مشکلات مالی، به مسائل روستا‌ها توجه کامل می‌شود و متعهد هستیم تا با تحقق برنامه ریزی‌های صورت گرفته و همکاری‌های مطلوب دهیاری‌ها و شورا‌ها در امر مشارکت و احداث تاسیسات، مشکلات مردم و روستائیان حل شود.

محمدحسین بحرینی نماینده مردم مشهد در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست گفت: اقدامات انجام شده این شرکت در حوزه آب شرب روستایی تحولی بزرگ است، در گذشته روستا‌ها در وضعیت بلاتکلیفی بودند، اما سال گذشته اقدامات شاخصی توسط شرکت آب و فاضلاب مشهد به منظور کاهش مشکلات تامین آب در روستا‌ها انجام شده است.

حجت الاسلام نصراله پژمانفر دیگر نماینده مردم مشهد نیز در این نشست گفت: به منظور ساماندهی مناسب و مدیریت تنش آبی در روستا‌ها باید بین روستا‌های بخش مرکزی و دیگر بخش‌ها تقسیم بندی و تفکیک صورت گیرد و اقدامات شرکت باید با گزارش‌های میدانی از روستا‌ها تطبیق داده شود.

 

انتهای پیام//م‌.ب

نظر شما