شناسهٔ خبر: 47252703 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام:

شهید مدنی اسوه پیروی از ولایت در تاریخ انقلاب اسلامی بود

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: شهید آیت الله مدنی به واسطه پیروی از امام خمینی (ره) در تاریخ انقلاب به عنوان اسوه پیروی از ولایت معرفی شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان،علی آقامحمدی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در ارتباط زنده تصویری با نخستین جلسه شورای استانی برگزاری کنگره شهید محراب آیت الله مدنی در همدان، افزود: همدان لنگرگاه آیت الله مدنی بود و باید در برگزاری این کنگره کاری کنیم تا عظمت خدمات ایشان به انقلاب اسلامی و مردم همدان به خوبی معرفی شود.

او اظهار داشت: شهید مدنی برای پیشبرد کار‌های خود، تشکیلات نداشت و باید اطلاعات خدمات وی، از اطرافیان ایشان گردآوری شود.

 عضو مجمع تشخیض مصلحت نظام بیان کرد: در این کنگره باید بنیان بزرگی برای معرفی شخصیت آیت الله مدنی گذاشته شود و تحقیقات در مورد وی باید عمیق باشد.

آقا محمدی با اشاره به اینکه آیت الله مدنی تمام وجود خود، وقت و امکاناتش را در اختیار جوانان قرار داده بود، یادآوری کرد: وی اعتقاد داشت اگر هر نیازمندی دست نیاز به سوی ما دراز کرد باید به آن کمک کنیم.

دبیر کنگره شهید محراب آیت الله مدنی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه در همدان تراز علما را با قیاس با آیت الله آخوند ملا علی می‌سنجند، افزود: در انقلاب اسلامی نیز آیت الله مدنی تراز هستند و بر اساس تفکرات و خدمات ایشان میزان انقلابی گری سنجیده می‌شود.

سید محمد کاظم حجازی ادامه داد:تا کنون ۲ کنگره بزرگداشت آیت الله نجفی و آیت الله تالهی با سربلندی در همدان برگزار شده و امیدواریم کنگره بزرگداشت شهید محراب آیت الله مدنی نیز در شان مقام ایشان برگزار شود.

او با اشاره به اینکه متناسب با کنگره‌های پیشین کمیته‌های مربوط به این کنگره نیز تشکیل شده است، بیان کرد: اعضای کمیته‌های علمی، تبلیغات، فرهنگی و پشتیبانی، اطلاع‌رسانی، هماهنگی، امور انتظامی و امنیتی، مردمی و امور زیر بنایی انتخاب و فعالیت آن‌ها آغاز شده است.

دبیر کنگره شهید محراب آیت الله مدنی عنوان کرد: مباحث مرتبط با شهید مدنی و موضوعات ایثار و فداکاری از مهمترین برنامه‌های این کنگره است.

حجازی ادامه داد: بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته قرار بود این کنگره مردادماه برگزار شود که به دلیل شرایط کرونا در روز ۲۰ شهریور همزمان با شهادت آیت الله مدنی برگزار خواهد شد.

شهید محراب آیت الله مدنی با نام «میراسدالله مدنی دهخوارقانی»، از سال ۱۳۵۱ به مدت ۱۰ سال ساکن شهر همدان بود و در سال ۱۳۶۰ به عنوان دومین شهید محراب انقلاب اسلامی در تبریز به شهادت رسید.

منبع ایرنا

انتهای پیام/غ

نظر شما