شناسهٔ خبر: 47247179 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

فدراسیون جودو علیه حکم فدراسیون جهانی شکایت کرد

تهران- ایرنا- فدراسیون جودو ایران علیه حکم کمیته انضباطی فدراسیون جهانی، به دادگاه عالی ورزش (CAS) شکایت کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، پس از مسابقات قهرمانی جهان ۲۰۱۹، فدراسیون جهانی جودو فدراسیون ایران را به طور دائم تعلیق کرد. پس از شکایت ایران، دادگاه عالی ورزش اعلام کرد که مدت این محرومیت باید مشخص باشد. پس از صدور حکم CAS فدراسیون جهانی این بار حکم به تعلیق چهارساله جودو ایران داد.

فدراسیون جودو ایران امروز (یکشنبه) با انتشار خبر شکایت مجدد علیه حکم کمیته انضباطی فدراسیون جهانی، اعلام کرد: در حاشیه مسابقات قهرمانی آسیا، ویزر رییس فدراسیون جهانی دوباره بر اجرای پیش‌شرط تعیین‌شده‌ای که مغایر منشور المپیک است و پیش از این از سوی دادگاه حکمیت ورزش باطل اعلام بود اصرار داشت. متاسفانه بعد از مسابقات قهرمانی آسیا، کمیته انضباطی فدراسیون جهانی بدون دعوت از نمایندگان ایران به چهار سال محرومیت جودو ایران رای داد.

در ادامه بیانیه فدراسیون جودو آمده است: با توجه به تصمیمات اخیر فدراسیون جهانی، مسئولان فدراسیون جودو ایران با هماهنگی وزارت ورزش و جوانان و کمیته ملی المپیک و مشاوره با وکلای مجرب ورزش به این نتیجه رسیدند که در فرصت باقی‌مانده برای احقاق حق قانونی جودو ایران بازهم در دادگاه حکمیت ورزش علیه این رای که غیرمنطبق با موازین حقوقی است، پرونده‌ای تشکیل دهد.

نظر شما