شناسهٔ خبر: 47246989 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

وزیر ورزش:

تعداد اماکن ورزشی کشور در دولت تدبیر و امید ۵۰ درصد افزایش یافت

تهران- ایرنا- وزیر ورزش و جوانان گفت: تعداد اماکن ورزشی کشور از سال ۹۲ تاکنون، از حدود ۴۰ هزار مکان، امروز به بیش از ۶۱ هزار مکان رسیده؛ یعنی اماکن ورزشی در این دولت بیش از ۵۰ درصد افزایش داشته است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه و آموزش ایرنا، مسعود سلطانی فر در آیین امضای تفاهم نامه همکاری مشترک وزارت خانه های آموزش و پرورش، بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و ورزش و جوانان در سالن فارسی باشگاه انقلاب اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید با وجود موفقیت های چشمگیر در حوزه های مختلف، عوارض تحریم های ظالمانه باعث شد که بسیاری از این اقدامات توسعه ای نادیده گرفته شود و تحت الشعاع مشکلات معیشتی مردم قرار گیرد.

وی با بیان اینکه تلاش دولت این بوده که از همه ابزار و امکانات استفاده کند تا کارنامه مناسبی برای مردم به جا بگذارد، ادامه داد: بر اساس آمار مکتوب تنها ۱۶ درصد مردم در سال ۹۲ در ورزش همگانی مشارکت داشتند، اما امسال میزان مشارکت مردم در ورزش همگانی از کمتر از ۲۰ درصد به حدود ۵۲ درصد رسیده است.

سلطانی‌فر یادآور شد: همچنین وزارت ورزش و جوانان ۵ هزار و ۵۰۰ پروژه مختلف را تکمیل کرده و به بهره‌برداری رسانده‌ است.

وی افزود: همچنین در چهار سال گذشته در یک حرکت ضربتی تعداد زمین‌های چمن مصنوعی افزایش یافت و این موضوع به ویژه در مناطق روستایی و محروم باعث ایجاد شور و شعف در میان مردم شد. 

وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: تعداد این زمین‌ها در گذشته حدود ۳۱۰ زمین چمن مصنوعی بود اما امروز این به بیش از ۲ هزار زمین چمن مصنوعی افزایش پیدا کرده است. همچنین در دورترین نقاط مرزی کشور، زمین‌های مصنوعی فوتبال ایجاد شده است.

سلطانی فر خاطرنشان کرد: همچنین بیش از ۵ هزار خانه ورزش روستایی به منظور ایجاد عدالت و بسترهایی برای سلامت مردم در کل کشور راه‌اندازی شده و تعداد ۷۰۰ خانه ورزش روستایی به حدود ۶ هزار مورد رسیده است.

وی گفت: همچنین در راستای توسعه ورزش و تحرک بیشتر در المپیاد روستایی کشور راه‌اندازی شده که در اولین دوره‌ ۷۰۰ هزار ورزشکار روستایی در ۶ رشته با همدیگر رقابت داشتند، همچنین المپیاد استعدادهای برتر در سطح دانش‌آموزان در گروه سنی ۱۲ تا ۱۵ سال را در ۲ دوره برگزار شد.

وزیر ورزش و جوانان خاطرنشان کرد: بنیان کشورها زمانی شکل می‌گیرد که بتوان توسعه را در تعلیم و تربیت و منابع انسانی تحقق بخشید؛ داستان توسعه در همه کشورها ریشه و بنیان آن زمانی شکل گرفته که توسعه در بخش منابع انسانی و تعلیم و تربیت و آموزش و پرورش انجام شده است.

سلطانی فر تاکید کرد: امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک بین وزارتخانه‌های بهداشت و آموزش و پرورش و ورزش یک نقطه عطف در تاریخ ورزش همگانی و سلامت جامعه است.

نظر شما