شناسهٔ خبر: 47244994 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری در گفت‌و‌گو با ایلنا:

ماهانه برای ۱۰۰۰ متقاضی کرونایی بلیت صادر نمی‌شود/ افزایش ۲۶ درصدی تردد حمل و نقل عمومی در ایام عید فطر/ جاده‌ها شلوغ نبودند

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافری سازمان راهداری گفت: با اتصال به سامانه وزارت بهداشت از سال گذشته تا به امروز قبل از صدور بلیت وضعیت سلامت مسافران از نظر ابتلا به کرونا استعلام‌گیری می‌شود و سال گذشته تا به امروز ماهانه به صورت متوسط برای 1000 متقاضی مبتلا به کرونا بلیت صادر نشده‌ است.

صاحب‌خبر -

داریوش باقر جوان در گفت‌وگو با ایلنا درباره میزان سفر با حمل و نقل عمومی در ایام عید فطر امسال که ممنوعیت تردد با وسایل شخصی به اجرا رسید با سال گذشته اظهار داشت: در ایام عید فطر امسال بازه زمانی 21 تا 25 اردیبهشت ماه نسبت به ایام مشابه در سال گذشته، تعداد سفر 26 درصد و تعداد جابه جایی مسافر 15 درصد افزایش یافت.

وی تاکید کرد: شرایط عادی و پایانه‌های مسافربری خلوت بودند. باید توجه داشته باشیم که سال گذشته میزان سفر به شدت کاهش یافته بود و عملا سفری قابل توجهی وجود نداشت به همین دلیل این افزایش 26 درصدی تردد وسایل حمل و نقل عمومی نشان‌گر شلوغی جاده‌ها نیست.        

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای ادامه داد: در این ایام در مجموع 185 هزار سفر انجام و یک میلیون و 285 هزار مسافر جابه جا شد.

باقرجوان با اشاره به عدم صدور بلیت برای متقاضیانی که مبتلا به کرونا هستند، گفت: با اتصال به سامانه وزارت بهداشت از سال گذشته تا به امروز قبل از صدور بلیت وضعیت سلامت مسافران از نظر ابتلا به کرونا استعلام‌گیری می‌شود و  سال گذشته تا به امروز ماهانه به صورت متوسط برای 1000 متقاضی مبتلا به کرونا بلیت صادر نشده‌ است.

وی درباره برخورد با متخلفانی که پروتکل‌های بهداشتی و فاصله‌گذاری اجتماعی در ناوگان حمل و نقل عمومی را رعایت نمی‌کنند، اظهار داشت: از ابتدای سال گذشته تا به امروز 6 هزار پرونده برای سه گروه رانندگان، مالکان وسایط نقلیه و شرکت‌ها حمل و نقل که در این حوزه تخلف کرده‌اند، تشکیل شده‌ است.  

مدیرکل دفتر حمل و نقل مسافری سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: باید توجه داشته باشیم که بعضا اتفاق افتاده  که رانند‌ه‌ای علاقهمند به انجام این تخلف و عدم رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی نبوده اما با فشار مالک یا زیاده‌خواهی شرکت حمل و نقل مجبور به پذیرش مسافر بیش از حد مجاز شده‌ است.  

باقرجوان درباره نوع برخورد با متخلفان گفت: تذکر کتبی و درج در پرونده تا ممنوعیت و محرومیت از یک تا 6 ماه فعالیت از انواع برخورد با این متخلفان است.

وی تاکید کرد: مسافران میتوانند از طریق سامانه پیامکی 1000141، تلفن گویای 141،‌ و وب سایت 141  تخلفات را اطلاع دهند البته در پایانه‌ها هم در صورت مشاهده تخلف می‌توانند موضوع را به ناظرین سازمان راهداری حاضر در پایانه اطلاع دهند.   

نظر شما