شناسهٔ خبر: 47243329 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

مدرسه "شافعی" مهاباد در مسیر تبدیل به شناسنامه فرهنگی ایران

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: مدرسه "شافعی" مهاباد با گذشت نیم قرن در مسیر تبدیل شدن به مدارس ماندگار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، بابک حشمت معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی اظهار کرد: مدرسه "شافعی" مهاباد که در جهش علمی کشور نقش داشته، با گذشت نیم قرن از قدمت بالایی برخوردار بوده و براساس مصوبات شورای عالی آموزش و پرورش شناسایی و بعنوان مدارس ماندگار ثبت می‌شود.

حشمت افزود: مدارس ماندگار این امکان را دارند تا با فراهم آوردن شرایط مناسب تحصیلی برای افراد مستعد و خلاق و استفاده بهینه از امکانات و قابلیت‌های موجود از تجارب ارزنده فارغ‌التحصیلان خود بهره‌مند شوند.

او اضافه کرد: همچنین به عنوان الگویی مناسب و پیشرفته در زمینه‌های آموزشی و تربیتی به سایر واحد‌های آموزشی نیز معرفی می‌شوند.

این مقام مسئول اذعان کرد: موفقیت دانش‌آموختگان این مدارس در مسابقات عملی و علمی، موفقیت فارغ التحصیلان واحد آموزشی در دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی، رعایت معماری بومی و محلی و انطباق فضای فیزیکی مدرسه با شاخص‌های سازمان میراث فرهنگی، موقعیت مناسب جغرافیایی و امکان توسعه مدرسه با توجه به موقعیت منطقه از شاخص‌های انتخاب این مدارس به شمار می‌رود.

انتهای پیام / س خ 

نظر شما