شناسهٔ خبر: 47239217 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

۶۰ درصد جمعیت بالای ۸۰ سال نهاوند واکسینه شدند

رئیس مرکز بهداشت نهاوند گفت: بیش از ۶۰ درصد جمعیت سنی ۸۰ سال به بالا در شهرستان نهاوند واکسینه شدند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، علی‌احسان خویشوند، رئیس مرکز بهداشت نهاوند اظهار داشت: از آغاز اجرای طرح واکسیناسیون افراد بالای ۸۰ سال در نهاوند، تاکنون بیش از ۶۰ درصد این گروه سنی نسبت به زدن واکسن اقدام کرده و مابقی هم به تدریج در حال مراجعه به مراکز اجرای طرح هستند.

او افزود: در شهرستان نهاوند در مجموع بیش از ۳ هزار و ۶۰۰ نفر جمعیت بالای ۸۰ سال سن وجود دارد که تا کنون نزدیک به ۲ هزار نفر آنان با مراجعه به مراکز اجرای طرح نسبت به تزریق واکسن اقدام کرده‌اند.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان نهاوند با اشاره به آغاز اجرای واکسیناسیون گروه سنی ۷۵ تا ۸۰ سال در این شهرستان گفت: با وجود شروع طرح واکسیناسیون این گروه سنی در سطح کشور هنوز رسما هیچ ابلاغی برای شروع واکسیناسیون به شهرستان اعلام نشده که البته به محض شروع طرح آین آمادگی را داریم که تمام افراد را مطابق با پیامک‌های که برای آنان ارسال می‌شود واکسینه کنیم.

او جمعیت گروه سنی ۷۵ تا ۸۰ سال این شهرستان را ۳ هزار و ۶۰۰ نفر بیان کرد و گفت: به منظور زیر پوشش قرار دادن افراد بیشتری از گروه‌های واجد شرایط و سرعت در اجرای طرح، ۱۰ مرکز در سطح شهرستان و روستا‌های بزرگ تشکیل شده که واجدین شرایط می‌توانند برابر با اعلام پیامکی که از طرف مرکز بهداشت انجام می‌شود به درمانگاه‌ها مراجعه کنند.

انتهای پیام/د

نظر شما