شناسهٔ خبر: 47237654 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

سخنگوی جنبش «جهاد اسلامی» در گفتگو با مهر:

در جنگ با صهیونیستها ابتکار عمل در دست مقاومت است

رامین حسین آبادیان

سخنگوی جنبش «جهاد اسلامی» فلسطین با بیان اینکه ابتکار عمل در نبرد کنونی در غزه در دستان مقاومت است، گفت: این گروه های مقاومت هستند که زمان پایان جنگ را تعیین می کنند نه صهیونیستها.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری مهر، گروه بین الملل - رامین حسین آبادیان: از زمان آغاز درگیری‌ها در اراضی اشغالی، حملات رژیم صهیونیستی به مناطق مسکونی در غزه همچنان ادامه دارد. این درحالی است که مقاومت نیز با حملات موشکی خود ضربات دردناکی را به صهیونیست‌ها وارد کرده است.

آخرین گزارش‌ها از فلسطین اشغالی حاکی از آن است که ۱۴۵ نفر در نوارغزه توسط رژیم صهیونیستی به شهادت رسیدند. افزون بر این، در ۲۴ ساعت گذشته صدها فلسطینی در مراکز درمانی در مناطق مختلف کرانه باختری تحت مداوا قرار گرفتند که اکثر آنها به ضرب گلوله‌های جنگی زخمی شدند. شرکت برق غزه درباره فروپاشی بخش‌های حیاتی و حساس در نوارغزه به سبب کمبود شدید برق هشدار داد و خواستار جلوگیری از وخیم‌تر شدن اوضاع انسانی شد.

گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش حماس از موشک باران «اسدود» در مرکز فلسطین اشغالی در راستای انتقام شهدای حمله رژیم صهیونیستی به کرانه باختری و پاسخ به حملات این رژیم به نوارغزه خبر داد. منابع خبری همچنین گزارش دادند که آژیر خطر در شهرهای اسدود و بئر السبع به صدا درآمده است. درهمین ارتباط، خبرنگار مهر گفتگویی را با «طارق السلمی» سخنگوی جنبش «جهاد اسلامی» فلسطین انجام داده است که مشروح آن را مطالعه می‌کنید؛

*جناب طارق السلمی، شرایط کنونی در اراضی اشغالی را چطور ارزیابی می‌کنید؟ با توجه به اینکه رژیم صهیونیستی همچنان به تجاوزات گسترده خود در نوارغزه ادامه می‌دهد، موضع مقاومت در این زمینه چیست؟

واقعیت این است که مقاومت اسلامی فلسطین از رهگذر حملات موشکی خود به مواضع رژیم صهیونیستی پیام آشکارش را اعلام کرد و آن، این است که در میدان درگیری، به نبرد خود با تل آویو ادامه خواهد داد. گروه‌های مقاومت فلسطین بر تداوم نبرد با دشمن صهیونیستی که بدترین جنایت‌ها را علیه فلسطینیان مرتکب می‌شوند، اصرار دارند.

پیام ما به اشغالگران این است که میدان نبرد را ترک نمی‌کنیم و به مبارزه ادامه خواهیم داد رژیم صهیونیستی از چند روز گذشته تاکنون مناطق مسکونی و منازل غیرنظامیان فلسطینی را به شدت بمباران کرده و موجب آوارگی شمار زیادی از مردم فلسطین شده است. آنها این جنایت‌ها را در برابر دیدگان جهانیان انجام می‌دهند. با این حال، جامعه بین المللی در قبال این جنایت‌ها سکوت پیشه کرده است. پیام ما به اشغالگران این است که میدان نبرد را ترک نمی‌کنیم و به مبارزه ادامه خواهیم داد.‌

*برخی کشورهای اروپایی خواستار توقف عملیات نظامی مقاومت علیه رژیم صهیونیستی شده اند. مصر نیز از سوی مقامات تل آویو توقف حملات مذکور را خواستار شده است. دیدگاه شما در این زمینه چیست؟

تمامی مجاهدان فلسطینی در حال حاضر بر لزوم تداوم حملات تأکید دارند. گروه‌های مقاومت فلسطین جملگی معتقدند که مقاومت تنها گزینه است و باید ادامه یابد. گروه‌های مقاومت برای دفاع از سرزمین و مقدسات فلسطین تشکیل شده اند و اکنون که بدترین جنایت‌ها علیه فلسطینیان صورت می‌پذیرد، مقاومت نمی‌تواند حملاتش را متوقف سازد.

بر اساس آنچه که گفته شد، مقاومت به مسیر کنونی خود ادامه خواهد داد و تحت تأثیر خواسته‌های متحدان رژیم صهیونیستی این حملات را متوقف نخواهد کرد. این پیامی است که خود صهیونیست‌ها نیز آن را دریافت کرده اند.

*گروه‌های مقاومت فلسطین طی روزهای گذشته حملات موشکی گسترده‌ای را به مواضع رژیم صهیونیستی ترتیب داده اند. آیا این حملات ادامه پیدا خواهد کرد؟

قطعاً حملات موشکی مقاومت به رژیم صهیونیستی ادامه می‌یابد. مقاومت آماده است تا خود را به عنوان دژی مستحکم در برابر صهیونیست‌ها قرار دهد. موشک‌هایی که به سمت اراضی اشغالی شلیک شدند جملگی مایه مباهات و افتخار امت عربی و اسلامی هستند.‌ موشک‌هایی که به سمت اراضی اشغالی شلیک شدند جملگی مایه مباهات و افتخار امت عربی و اسلامی هستند

مقاومت با حملات موشکی گسترده خود به مواضع رژیم صهیونیستی نشان داد که هیچ تصمیمی برای عقب نشینی از میدان نبرد ندارد. ما با دشمنی مواجه هستیم که از ارتکاب هیچ جنایتی ابایی ندارد. بنابراین، لازم است که با تمام قدرت خود در برابر آن ظاهر شویم. صهیونیست‌ها مسئول پیامدهای جنایت‌هایشان هستند.

باید بگویم که امروز ابتکار عمل در عرصه میدانی در دستان گروه‌های مقاومت فلسطین قرار دارد. این گروه‌های فلسطینی هستند که می‌توانند زمان پایان نبرد را مشخص کنند و نه سران رژیم صهیونیستی.

*به نظر می‌رسد که اخیراً مقامات رژیم صهیونیستی شرط و شروطی را برای تحقق آتش بس مطرح کرده اند. موضع گروه‌های مقاومت در قبال این شرط و شروط چیست؟

این مقاومت است که می‌تواند شروط خود را به دشمن صهیونیستی تحمیل کند. این قدرت از رهگذر ادامه نبرد حاصل شده است. مقاومت نشان داد که تنها با دشمن صهیونیستی مواجه نیست بلکه با یک پروژه استکباری در منطقه مواجه است؛ یک پروژه آمریکایی، صهیونیستی. هدف اصلی از این پروژه جنگ افروزی در منطقه و ایجاد نا امنی در آن است.

به همین دلیل، مقاومت اسلامی به امت‌های عربی و اسلامی می‌گوید آنچه که در فلسطین می‌گذرد، تنها نمونه‌ای از جنگی است که ممکن است به تمامی کشورهای عربی و اسلامی کشیده شود. بنابراین، همگان باید با تمامی قدرت و ظرفیت خود از گزینه مقاومت حمایت به عمل آورند تا دژ مستحکمی در برابر دشمن صهیونیستی باشند.

نظر شما