شناسهٔ خبر: 47235082 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

راه پیمایی مردم عراق در محکومیت جنایات صهیونیست ها در بیت المقدس

بغداد - ایرنا - در پی فراخوان شخصیت‌های سیاسی و دینی عراق جمع زیادی از مردم این کشور روز شنبه با تجمع و راه پیمایی ضدصهیونیستی؛ جنایات اسراییل در قتل عام مردم بی‌دفاع فلسطین بویژه زنان و کودکان را محکوم کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا راه پیمایی محوری مردم عراق در محکومیت اشغالگران قدس ساعت ۱۶ عصر امروز شنبه به وقت محلی (۱۷۳۰ تهران) در میدان التحریر بغداد برگزار شد.

در این راه پیمایی که اقشار مختلف مردم حضور داشتند شعارهایی در محکومت جنایات رژیم صهیونیستی بویژه قتل عام زنان و کوکان و نیز حمایت از آزادی قدس سر داده شد. 

در این راه پیمایی که به دعوت مقتدی صدر و هادی العامری رهبران جریان صدر و الفتح برگزار شد؛ پرچم های عراق و تصاویر رهبران دینی و جهادی همچون آیت الله العظمی سیدعلی سیستانی مرجع عالی شیعیان عراق در دست تظاهرکنندگان بود.

همچنین شعارهایی در محکومیت رژیم صهیونیستی اسراییل و حامی اصلی آنها آمریکا سر داده شد. 

نظیر این مراسم امروز از شهرهای نجف اشرف و کربلا و در دیگر استانهای عراق بصورت پراکنده گزارش شده است.

گفتنی است هادی العامری رهبر ائتلاف فتح در پارلمان عراق با انتشار بیانیه‌ای از مردم این کشور دعوت کرده بود که امروز (شنبه) در موعد مقرر شده توسط مقتدی صدر در بغداد به تجمع و راهپیمایی در حمایت از مردم فلسطین بپیوندند.

همچنین مقتدا صدر در روزهای اخیر چندین توییت در حمایت از فلسطین منتشر کرده و از جمله نوشته بود: "خدایا غزه زیر آتش دشمنان توست".

وی همچنین در تماس با اسماعیل هنیه رهبر جنبش حماس ضمن آرزوی پیروزی و آزادی ملت فلسطین، از آمادگی برای کمک و پشتیبانی خود خبر داد.

مقتدا صدر شب گذشته در صفحه توییتر خود نوشت که لازم است تجمعی اعتراض آمیز همراه با خشم (از اقدامات صهیونیست ها) و مسالمت آمیز (برابر قانون عراق) و رعایت شیوه‌نامه های بهداشتی در میدان تحریر بغداد صورت گیرد.

وی از "هرکسی که می خواهد اعتراض کند" دعوت کرد تا به این تجمع بپیوندد.

مقتدا صدر در ادامه نوشت: در این اعتراضات باید پرچم فلسطین بر افراشته و پرچم های آمریکا و رژیم صهیونیستی به آتش کشیده شود و اشغالگری های متجاوزان صهیونیست و پشتیبانی حامیان آنها محکوم گردد.

صدر همچنین تاکید کرد: مساله عادی سازی که در برخی کشورها انجام شده و عراق هم که زمزمه های آن شنیده می شود بایستی در تظاهرات مردمی فردا (امروز) محکوم شود.

نظر شما