شناسهٔ خبر: 47223470 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: اعتماد آنلاین | لینک خبر

مصطفی سراج:

واکسیناسیون 80 درصدی سالمندان و پرسنل مراکز نگهداری سالمندان

مدیرکل مراکز مراقبتی سازمان بهزیستی کشور اعلام کرد: 80 درصد افراد سالمند و پرسنل مقیم در مراکز سالمندان مراکز بهزیستی واکسینه شدند.

صاحب‌خبر -

اعتمادآنلاین| مصطفی سراج مدیرکل مراکز مراقبتی سازمان بهزیستی کشور در جمع خبرنگاران آخرین وضعیت واکسیناسیون افراد تحت پوشش بهزیستی را اعلام کرد و گفت: تا روز 24 اردیبهشت ماه جمع تزریق واکسن برای سالمندان مقیم و پرسنل مراکز نگهداری سالمندان 16 هزار و 841 نفر یعنی 80 درصد این گروه بوده است.

 

 به گزارش مهر، وی ادامه داد: سایر گروه های تحت پوشش بهزیستی اعم از افراد دارای معلولیت و اختلالات روانی و پرسنل این مراکز نیز 13 هزار و 540 نفر یعنی 27 درصد این گروه واکسن کرونا دریافت کردند.

 

به گفته مدیرکل مراکز مراقبتی سازمان بهزیستی کشور جمع واکسن تزریق شده در تمام مراکز برای 30 هزار و 381 نفر صورت گرفته که 42.7 درصد کل افراد جامعه هدف را شامل می شود.

 

وی درباره مقایسه عملکرد استان ها در ارائه واکسن کرونا نیز گفت: بیشترین واکسیناسیون مربوط به استان مازندران 74.3 درصد جامعه هدف، یزد با 72.5 درصد جامعه هدف، لرستان با 62.8 درصد جامعه هدف و استان اردبیل با 62 درصد جامعه هدف است و همچنین کمترین عملکرد نیز به استان های قم، خراسان جنوبی، زنجان و گلستان تعلق دارد. ‏

 

به گفته وی استان های خراسان جنوبی، سیستان و بلوچستان، قم و کرمانشاه هنوز مرحله دوم واکسیناسیون را آغاز نکرده اند.

 

سراج در پایان گفت: در هفته‌ای که پشت سر گذاشتیم شاهد روزانه رشد 2.4 درصد در سرعت واکسیناسیون بودیم که قبلاً رشد روزانه یک درصد را شاهد بودیم و امیدواریم تا هفته آینده تمام افراد مقیم مراکز شبانه روزی این واکسن را دریافت کنند.

نظر شما