شناسهٔ خبر: 47221568 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

البرز همگام با شعار سال/رشد ۳۷ درصدی صدور پروانه‌های کسب

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز با اشاره به اینکه در فرورین ماه سال جاری صدور جواز کسب در البرز رونق پیدا کرد، گفت: درحال حاضر ۸۳ هزار و ۹۷ واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان البرز مشغول به فعالیت هستند.

صاحب‌خبر -

رامین ربیعی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان البرز، امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس از کرج، گفت: طبق بررسی آمار و ارقام سازمان تعداد پروانه‌های کسب صادرشده فروردین سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل با رشد ۳۷ درصدی به عدد ۳۲۵ فقره رسیده است.

وی افزود: همچنین تعداد اشتغال صنفی استان نیز در همین بازه زمانی با ۱۹۶ درصد رشد به عدد یک هزار و ۱۸۳ نفر رسید.

این مقام مسؤول ضمن اشاره به وجود ۹۰۱ کارت بازرگانی معتبر در استان، تصریح کرد: در فروردین ۱۴۰۰ نسبت به فروردین ۹۹ تعداد ۲۱ کارت بازرگانی صادر یا تمدید شده است که در سال گذشته این عدد ۱۳ مورد بوده است.

ربیعی اضافه کرد: در فروردین سال جاری ۱۵ نفر به بانک‌های عامل جهت دریافت تسهیلات مشاغل خانگی معرفی شدند که در مدت مشابه سال قبل این عدد صفر بود همچنین در فروردین امسال برای ۱۲ نفر کارت قالیبافی صادر شد که این عدد در سال گذشته صفر نفر بوده است.

رییس سازمان صمت البرز ادامه داد: تمدید کارت‌های قالیبافی در فروردین ۹۹ به تعداد ۲۱ نفر بوده است که در مدت مشابه سال جاری به عدد ۲۵ نفر رسید همچنین صدور و تمدید جواز تاسیس یا پروانه تولید فرش دستباف نیز در فروردین سال ۹۹ صفر بود که در مدت مشابه سال جاری به ۴ مورد رسیده است.

به گفته وی ۸۳ هزار و ۹۷ واحد صنفی دارای پروانه کسب در استان البرز مشغول به فعالیت هستند و میزان اشتغال استان در حوزه تجارت ۲۰۷ هزار و ۸۳۸ نفر است.

دبیر کارگروه تسهیل و رفع موانع تولید است البرز در پایان یادآور شد: با توجه به نامگذاری سال جاری توسط مقام معظم رهبری این سازمان از همان روزهای نخست سال جدید تمام تلاش خود را معطوف به تحقق این شعار نموده است.

انتهای پیام/ج

نظر شما