شناسهٔ خبر: 47220349 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

در دیدار با دبیرکل جهاد اسلامی فلسطین

نعیم قاسم: فلسطین به جهاد و شهادت احتیاج دارد/ مقاومت تنها راه است

حمید محمدطاهری

دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با معاون دبیرکل حزب‌الله لبنان و هیات همراه وی درباره آخرین تحولات فلسطین رایزنی کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، به نقل از فلسطین الیوم، زیاد نخاله، دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین با هیاتی از حزب‌الله لبنان به ریاست شیخ نعیم قاسم، معاون دبیرکل این حزب درباره آخرین تحولات فلسطین دیدار و گفت‌وگو کرد.

زیاد نخاله با تأکید بر مرکزیت فلسطین و مسجدالاقصی برای ملت‌های عرب و اسلامی گفت که مقاومت فلسطین همچنان به وظیفه خود برای محافظت از مردم و مقدسات ادامه می‌دهد.

دو طرف در این دیدار درباره عملیات‌های مقاومت علیه رژیم صهیونیستی رایزنی و بر پایداری گروه‌های مقاومت در نوار غزه تاکید کردند.

شیخ نعیم قاسم نیز در جریان این دیدار اظهار کرد: ما به عنوان هیاتی از حزب‌الله لبنان و به دستور دبیرکل آن برای دیدار با رهبران جهاد اسلامی به اینجا آمده‌ایم تا تاکید کنیم که ما در کنار آنها، مقاومت و ملت شجاع فلسطین هستیم.

وی تاکید کرد: ما می‌دانیم که در مرحله‌ ایجاد معادله جدید در فلسطین قرار داریم؛ این معادله بر تمامیت ارضی فلسطین و وحدت جنبش ارتباط میان قدس، اراضی اشغالی ۱۹۴۸، کرانه باختری و غزه تاکید دارد.

عیسی قاسم ادامه داد: رژیم اسرائیل باید بداند که ملت فلسطین نمی‌توانند تداوم اشغالگری آن را بپذیرند و این رژیم همچنین باید بداند که قدس مقدس‌ترین مقدسات تمامی فلسطینی‌ها بوده و آنها به همراه تمامی ملت‌های منطقه حاضر به فداکاری در راه این مکان مقدس هستند.

وی همچنین افزود: می‌توان گفت آنچه امروز اتفاق می‌افتد، خاکسپاری عادی سازی با خون زنده و هدایای شهدا است. حزب‌الله همیشه حامی مقاومت، جهاد فلسطین و آزادسازی قدس است و به وظایفمان در این راستا عمل خواهیم کرد.

نعیم قاسم خاطرنشان کرد: تمامی ملت‌های منطقه و جهان و حامیان و دوستداران مقاومت همگی در یک سنگر هستند. امروز به شرمساری رژیم‌های مستبد در منطقه نگاه کنید، آنها قادر به صحبت و اتخاذ موضع نیستند و این درحالی است که ملت‌های آنها قیام می‌کنند و قدس و فلسطین را فریاد می‌زنند و این نشانه مهمی است که مساله فلسطین زنده است.
وی همچنین اظهار کرد: آنچه مردم فلسطین و رهبران آنها انجام می‌دهند مورد حمایت و پشتیبانی است.

شیخ نعیم قاسم همچنین مقاومت را تنها راه حل مساله امروز فلسطین دانست و خاطرنشان کرد: هر چقدر قدرت‌های مختلف تلاش کنند، ما به آمریکا، کشورهای بزرگ دل نمی‌بندیم. ما به جوانان فلسطینی دل می‌بندیم که با نشاط و قدرت اقدام می‌کنند. هرکسی که امروز می‌گوید با فلسطین است باید با مقاومت باشد و کسی که با مقاومت نیست حتی اگر سخنرانی زیبایی بکند در واقع در کنار فلسطین نیست، چراکه فلسطین به جهاد و شهادت احتیاج دارد.

انتهای پیام

نظر شما