شناسهٔ خبر: 47218177 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تعداد بیماران سرپایی کرونا در چهارمحال و بختیاری به نصف رسید

شهرکرد- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری از تداوم روند کاهشی شیوع کرونا در استان خبر داد و گفت: تعداد بیماران سرپایی مبتلا به کرونا در هفته گذشته نسبت به هفته قبل از آن از کاهش ۵۰ درصدی برخوردار شد.

صاحب‌خبر -

مجید شیرانی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: همچنین تعداد بیماران بستری در بخش‌های ویژه کرونا ۱۵ درصد کاهش داشته است اما با این وجود همچنان تعداد مرگ و میر روزانه در استان با نوسان همراه است و هنوز کاهش قابل توجهی شکل نگرفته است.

وی با بیان اینکه موج چهارم کرونا شدیدترین موج شکل گرفته از ابتدا تاکنون در استان بوده است، تصریح کرد: اگر چه این موج در استان به شدت اوج گرفت و به بالاترین حد خود از ابتدای شیوع کرونا رسید اما روند کاهشی آن نیز با شدت شکل گرفته است، آغاز شد و کاهش ۵۰ درصد بیماران ظرف یک هفته نشان می‌دهد اعمال محدودیت‌ها و همراهی بیشتر مردم در شدت‌بخشی به کاهش شیوع و فاصله گرفتن از اوج، نقش موثری داشته است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری به آخرین رنگ‌بندی شیوع ویروس کرونا در استان نیز اشاره کرد و گفت: شهرستان‌های خانمیرزا و کوهرنگ در وضعیت زرد یا خطر متوسط و سایر شهرستان‌های استان از جمله شهرستان بن که در روزهای گذشته در وضعیت قرمز قرار داشت، در وضعیت نارنجی یا پرخطر قرار دارند.

شیرانی، تعداد بیماران بستری در بخش‌های ویژه کرونا در مراکز درمانی استان را ۳۳۳ نفر اعلام کرد و افزود: از این تعداد ۵۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه قرار دارند.

به گزارش ایرنا، بنا بر اعلام دانشگاه علوم پزشکی شهرکرد، از ابتدای شیوع کرونا تا کنون ۱۲۱ هزار و ۹۱۲ مورد نمونه‌گیری در این استان انجام شده است که بر اساس آن ۴۲ هزار و ۹۶۳ نفر مبتلا به کرونا شناسایی شده است.

همچنین طی این مدت یک هزار و ۲۹ نفر بر اثر ابتلا به کرونا در این استان جام خود را از دست دادند.

نظر شما