شناسهٔ خبر: 47210194 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

تاکید روسیه بر ضرورت توقف درگیری میان رژیم صهیونیستی و گروه های مقاومت

مسکو - ایرنا - سرگئی ورشینین معاون وزیر امور خارجه روسیه در تماس تلفنی با آلون اوشپیز مدیر کل وزارت خارجه رژیم صهیونیستی خواستار رفع تنش ها و توقف میان اسرائیل و گروهای مقاومت فلسطینی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، وزارت امور خارجه روسیه روز جمعه در بیانیه ای نوشت: ورشینین معاون وزیر خارجه روسیه در گفت و گوی تلفنی با مدیر کل وزارت خارجه اسراییل خواستار رفع تنش ها در منطقه شد. 

در بیانیه آمده است: دو طرف، در این گفت و گوی تلفنی وضعیت کنونی منطقه مناقشه اسراییل و فلسطین را با محور تنش زدایی فوری و تامین کامل امنیت غیرنظامیان بررسی کردند. 

علاوه بر آن مسائل مهم مربوط به حل و فصل مناقشه فلسطین و رژیم صهیونیستی که در دستور کار شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل قرار دارد، مورد بررسی قرار گرفت.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز روز پنجشنبه با آنتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل درباره برخی مسائل منطقه ای با محوریت اوضاع سرزمین های اشغالی فلسطین گفت و گو کرده و هر دو بر حل مساله فلسطین تاکید کردند.

به گزارش ایرنا از بیانیه دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین،دو طرف با توجه به تشدید مناقشه مسلحانه بین اسراییل و فلسطین خاطرنشان کردند که هدف اصلی، توقف خشونت ها از دو طرف و تامین امنیت غیرنظامیان است.  

ماریا زاخارووا سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه نیز اعلام کرد که مسکو با همه بازیگران خارجی مربوطه برای توقف مناقشه اسراییل و فلسطین در تماس است.

به گزارش ایرنا، زاخارووا روز پنجشنبه در نشست خبری هفتگی گفت: روسیه به عنوان عضو دائمی شورای امنیت و شرکت کننده گروه چهار صلح خاورمیانه، به همکاری با ساختارهای منطقه ای و بین المللی برای برقراری صلح پایدار و جامع (در فلسطین) مطابق با قطعنامه های شورای امنیت سازمان ملل ادامه می دهد.

 وی افزود: در این قطعنامه ها، ایجاد دو دولت فلسطین و اسراییل در صلح و امنیت در کنار یکدیگر پیش بینی شده است. 

زاخارووا خاطرنشان کرد که روسیه با بازیگران خارجی برای حل مناقشه فلسطین و اسراییل در تماس است که گفت و گوی تلفنی روسای جمهوری و وزیران خارجه روسیه و ترکیه و نیز رایزنی های انتونیو گوترش دبیر کل سازمان ملل در مسکو از آن جمله است. 

 دیپلمات ارشد روس گفت: مسکو حمله به غیرنظامیان را صرف نظراز تعلقات ملی و مذهبی آنها محکوم می کند و خواستار حفظ موقعیت اماکن مقدس در اورشلیم (بیت المقدس) و توقف شهرک سازی اسراییل در اراضی اشغالی فلسطینیان است. 

تازه ترین آمار اعلام شده از سوی مقام های فلسطینی، شمار شهدای حملات و تجاوزهای وحشیانه صهیونیست ها در غزه به ۱۱۹ نفر افزایش یافت.

به گزارش ایرنا، وزارت بهداشت فلسطین در باریکه غزه، امروز (جمعه) اعلام کرد که حملات صهیونیست ها تاکنون منجر به شهادت ۱۱۹ فلسطینی شامل ۲۷ کودک و ۱۱ زن شده است.

همچنین شمار زخمی های این حملات به ۶۰۰ نفر رسید.

نیروهای اشغالگر صهیونیست امروز نیز برای پنجمین روز پیاپی به حملات و تجاوزهای وحشیانه خود علیه باریکه غزه و فلسطینی ها ادامه دادند.

مقاومت فلسطین در پاسخ به ادامه تجاوزهای صهیونیست ها و حملات به غزه، همچنان به موشک باران سرزمین های اشغالی ادامه می دهد.

نظر شما