شناسهٔ خبر: 47201431 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر:

30 هزار دانش‌آموز بوشهری حضوری در امتحانات شرکت می‌کنند

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر گفت: 17 هزار دانش آموز پایه نهم و 13 هزار دانش آموز پایه دوازدهم از 27 اردیبهشت در امتحانات پایانی ترم دوم سال تحصیلی 1400-1399 شرکت می‌کنند.

صاحب‌خبر -

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان بوشهر، حسین درتاج در گفتگو با خبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر با بیان اینکه برای دو پایه تحصیلی نهم و دوازدهم، شرایط قرمز کرونایی برای همه مناطق استان در نظر گرفته شده است، اظهار کرد: شروع امتحانات از ۲۷ اردیبهشت و پایان آن هم برای پایه نهم ۱۷ خرداد و پایه تحصیلی دوازدهم ۲۴ خرداد پیش بینی و ابلاغ شده اشت.

وی با تاکید بر اینکه سلامت دانش آموزان اولویت مهم مسئولان آموزش و پرورش است، تصریح کرد: با توجه به شرایط کرونایی، نگرانی و دغدغه دانش‌آموزان و والدین درباره حضوری بودن امتحانات قابل درک است و به همین دلیل تعداد حوزه‌های امتحانی را افزایش داده‌ایم.

درتاج عنوان کرد: در پایه دوازدهم تحصیلی تعداد ۱۲7 حوزه امتحانی پیش بینی شده است و برای پایه نهم نیز دانش‌آموزان در مدرسه خودشان به تناسب شرایط و امکانات در یک یا دو گروه ساماندهی شده و در دو نوبت امتحان خواهند داد.

 معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر ادامه داد: برای رعایت سلامت دانش‌آموزان، همه حوزه‌های امتحانی ضد عفونی و فاصله صندلی‌ها دو متر تعیین شده است و از دانش‌آموزان نیز خواسته می‌شود مسائل بهداشتی را رعایت کنند.

وی خاطرنشان کرد: امتحانات سایر پایه‌های تحصیلی نیز متناسب با شرایط کرونایی منطقه و استان  بر اساس مصوبه ۹۷۷ شورای عالی آموزش و‌پرورش می‌تواند به شیوه حضوری و یا غیر حضوری برگزار شود اما با توجه به شرایط موجود بناست غیر حضوری با مرجعیت معلم و نظارت مدیر برگزار شود.

درتاج افزود: ملاک نمره دهی به دانش‌آموزان نهمی و دوازدهمی، نمرات امتحانی حضوری بر اساس آیین نامه‌ها است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان بوشهر در پایان تاکید کرد: برای سایر پایه‌ها ملاک نمره می تواند با نظر معلم ترکیبی از نمره آزمون پایانی غیر حضوری و نمرات آزمون‌های مستمر و کار پوشه دانش‌آموزان باشد .

نظر شما