شناسهٔ خبر: 47197225 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

امام جمعه همدان:

انتخابات می تواند تثبیت کننده آرمان های انقلاب باشد

آیت الله شعبانی گفت: انتخابات می تواند تثبیت کننده آرمان های انقلاب باشد و مشارکت حداکثری در ثبات سیاسی کشور تاثیر گذار است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از همدان، آیت الله "حبیب الله شعبانی موثقی" در خطبه های نماز عید فطر در جمع نمازگزاران با بیان اینکه حضرت علی(ع) در خطبه‌ای از نماز فطر به مردم فرمودند «بروید کارهایتان را از اول شروع کنید زیرا خدای عالم تمام گناهان شما را بخشیده است» با تأکید بر لزوم حسن ظن نسبت به پروردگار جهانیان گفت: در این روز مسائل دنیوی و اخروی خود را از خدای متعال درخواست کنید چراکه فرموده، مرا بخوانید تا شما را اجابت کنم.

 

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه همدان افزود: انتخابات می تواند تثبیت کننده آرمان های انقلاب باشد و مشارکت حداکثری در ثبات سیاسی کشور تاثیر گذار بوده و قدرت تصمیم گیری برای دولت منتخب را تقویت می کند.

 

وی با بیان اینکه انتخابات ریاست جمهوری بسیار مهم است توضیح داد: چرا که بیشتر تصمیم گیری ها در کشور بر عهده قوه مجریه است و ارکان های حکومتی به دست رییس جمهوری است.

 

وی تأکید کرد: باید مراقب باشیم مبادا به خاطر دنیای دیگران آخرت خود را از دست دهیم و یا برای به منصب رسیدن برخی دین و ایمان خود را به خطر بیاندازیم که در این صورت چیزی جز خسران عاید ما نمی‌شود.

 

وی بر حضور حداکثری مردم در انتخابات تأکید کرد و با بیان اینکه به فرموده امام خمینی(ره) حفظ نظام از اوجب واجبات است گفت: ۳۰۰ هزار شهید والامقام برای به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی از جان خود گذشتند و هزاران جانباز و ایثارگر سرافراز نیز سختی‌های بسیاری را به جان خریدند تا این نظام اسلامی پابرجا بماند و به اهداف خود دست یابد.

 

آیت الله شعبانی موثقی، فلسفه مقاومت و توسعه جبهه مقاومت را احقاق حقوق غصب شده ملت ها دانست و گفت: ملت فلسطین برای احقاق حق ۷۳ سال است که تلاش می کنند بنابراین اگر مذاکره جواب می داد به طور حتم در این چندین سال به نتیجه می رسیدند.

 

وی اظهار داشت: نتیجه مذاکرات جدی با اسرائیل و آمریکا، توسعه شهرک ها یهودی نشین در فلسطین بود بنابراین طرف مقابل دولتی نیست که حق غصب شده ملت ها را با مذاکره بدهد.

 

وی با بیان اینکه تروریست‌ها به دنبال توسعه خشونت هستند که البته هیچ وجدان بیداری و انسان منصفی این مسائل را تحمل نمی‌کند خطاب به آنها گفت: امیدوارم ملت‌های آزاده دنیا این جنایت‌ها را محکوم کنند.

 

امام جمعه همدان در ادامه با اشاره به حمله اسرائیل به غزه و هتک حرمت به مسجدالاقصی تأکید کرد: مردم فلسطین و فلسفه مقاومت آنها به معنای احقاق حقوق غصب شده ملت‌هاست زیرا دشمن با تمام توان به دنبال سلطه بر آنهاست.

آیت الله شعبانی موثقی اضافه کرد: جریان مقاومت زمانی با سنگ مبارزه می کردند اما هم اینک موشک هایشان لرزه بر اندام رژیم غاصب انداخته است.

 

 

امام جمعه همدان گفت: امروز امیدی به سازمان های بین الملل نیست چرا که تنها تلاش آنها دعوت به سازش طرفین است در حالیکه رژیم اشغالگر قدس اقدام به کودک کشی می کنند سازمان های بین المللی فقط به محکوم کردن این اقدام ها بسنده کردند.

 

پایان پیام/155

نظر شما