شناسهٔ خبر: 47196432 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

کیفیت قابل قبول هوای امروز پایتخت

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، کیفیت هوا در صبح امروز (پنجشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه) قابل قبول است.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایلنا، صبح امروز پنجشنبه۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌قبول قرار خواهد گرفت که ناشی از کاهش تردد خودروها در روز تعطیل، ناپایداری جوی و پراکندگی آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است. به‌تدریج با افزایش ناپایداری جوی در طول روز همراه با وزش باد شدید و در برخی ساعات همراه با رگبار پراکنده شرایط مساعد جهت پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد شد، هرچند احتمال گسیل گردوخاک در مناطق مستعد و نیز افزایش تولید و غلظت آلاینده ازن و به‌تبع آن کاهش کیفیت هوا وجود خواهد داشت. 

وزش باد مؤثر تا ساعات پایانی پنجشنبه ادامه خواهد داشت و باوجود افزایش حجم ترافیک شامگاهی برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود. 

در صبح روز جمعه (۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰) کاهش تردد خودروها در روز تعطیل و وزش باد مؤثر طی ساعات گذشته سبب برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق خواهد شد. حاکمیت ناپایداری جوی در طی روز و افزایش تندی باد و رگبار پراکنده سبب پراکندگی آلاینده‌ها خواهد شد، هرچند در برخی ساعات بعدازظهر احتمال تولید و افزایش غلظت آلاینده ازن وجود خواهد داشت. شایان‌ذکر است با برقراری شرایط مساعد جوی تا اواخر وقت جمعه، کاهش غلظت آلاینده‌ها و وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق پایتخت دور از انتظار نخواهد بود. 

 آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۷۸ بود و هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون» با میانگین ۷۱ و کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.

 

نظر شما