شناسهٔ خبر: 47192545 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

روسیه خواستار توقف تلاش اسراییل برای تغییر موقعیت بیت المقدس شد

مسکو - ایرنا - سرگئی ورشینین معاون وزیر امور خارجه روسیه خواستار توقف تلاش های رژیم صهیونیستی برای تغییر موقعیت حقوقی و وضعیت شهر بیت المقدس شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، ورشینین روز چهارشنبه به خبرگزاری ریانووستی گفت: مسکو خواهان آن است که اسراییل از تلاش برای تغییر موقعیت اورشلیم (بیت المقدس) صرف نظر کرده و شهرک سازی را در سرزمین های اشغالی متوقف کند.

وی افزود: در این رابطه تلاش اسراییل برای تغییر ماهیت جغرافیایی، جمعیتی و تاریخی و موقعیت شهر مقدس اورشلیم (بیت المقدس) را غیرقانونی می دانیم. 

معاون وزیر خارجه روسیه تصریح کرد: روسیه به مبنای قانونی و بین المللی حل و فصل مناقشه فلسطین و اسراییل مطابق با آرمانهای ملت فلسطین برای تاسیس حکومت مستقل خود و خواسته اسراییل برای تامین امنیت خود پایبند است. 

شهر قدس از آغاز ماه مبارک رمضان و به دنبال اقدامات هتاکانه پلیس رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان به ویژه در منطقه "باب العمود" و کوی الشیخ جراح ناآرام است.

به دنبال شرایط بحرانی قدس، "بنیامین نتانیاهو" نخست وزیر و "بنی گانتس" وزیر جنگ رژیم صهیونیستی برای بررسی شرایط تشکیل جلسه امنیتی دادند.

بر اساس آخرین اطلاعات، دستکم ۳۵ فلسطینی در غزه و ۵ تن از اهالی سرزمینهای تحت اشغال رژیم صهیونیستی در پی شدیدترین حملات در طول سال‌های گذشته کشته شدند.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نیز روز چهارشنبه در گفت و گویی تلفنی با رجب طیب اردوغان همتای ترکیه ای خود درباره مساله فلسطین و تشدید تنش ها در سرزمین های اشغالی فلسطین تبادل نظر کرد.

دفتر مطبوعاتی کاخ کرملین در بیانیه ای اعلام کرد: ولادیمیر پوتین و رجب طیب اردوغان در مکالمه تلفنی درخصوص متشنج شدن اوضاع بیت المقدس گفت و گو کردند. 

 روسای جمهوری روسیه و ترکیه از تشدید تنش ها و زد و خوردها و افزایش کشته شدگان و مجروحان ابراز نگرانی کردند. 

پوتین و اردوغان از طرف های مناقشه دعوت به تنش زدایی و حل و فصل صلح آمیز اختلافات کردند. 

 دو طرف بر موضع اصولی روسیه و ترکیه در حمایت از راهکار تاسیس دو حکومت برای حل و فصل مناقشه بین فلسطین و اسراییل برمبنای معیارهای قوانین بین المللی و نقش ویژه گروه چهار میانجی گران بین المللی خاورمیانه تاکید کردند.

نظر شما