شناسهٔ خبر: 47187526 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

پیکر پیشکسوت سینماداران کشور در اصفهان تشییع شد

اصفهان - ایرنا - پیکر منصور نورپور از پیشکسوتان سینمادار کشور و اصفهان که بدلیل بیماری کووید ۱۹ جان باخت، روز چهارشنبه در اصفهان تشییع و به خاک سپرده شد.

صاحب‌خبر -

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اصفهان روز چهارشنبه به خبرنگار ایرنا گفت: منصور نورپور رییس هیات مرکزی انجمن سینماداران کشور و مالک سینما قدس اصفهان و از پیشکسوتان سینمادار بود که روز دوشنبه بیستم اردیبهشت جاری بر اثر ابتلا به بیماری کووید ۱۹ در اصفهان جان باخت و امروز چهارشنبه در آرامستان باغ رضوان اصفهان به خاک سپرده شد.

محمدحسین محمدی فشارکی با تاکید بر اینکه نورپور از شخصیت‌های بسیار فعال و تاثیرگذار در سینما و اکران فیلم کشور بود، افزود: او سوابق و کارنامه ارزشمندی در جهت رشد و ارتقای سینمای ایران و  اصفهان دارد.

وی خاطرنشان کرد: پیکر نورپور امروز پس از تشییع از مقابل سینما قدس در تکیه خانوادگی در آرامستان باغ رضوان اصفهان خاکسپاری شد.

مدیرکل فرهنگ وارشاد اسلامی استان اصفهان روز چهارشنبه در پیامی درگذشت منصور نورپور سینما دار پیشکسوت اصفهانی را تسلیت گفت و تاکید کرد: مرحوم نورپور از علاقه‌مندان سینما و مردم بود و سال‌ها با دلسوزی و همت برای حرفه سینما تلاش کرد.
حجت الاسلام والمسلمین رمضانعلی معتمدی افزود: مرحوم نور پور عضو شورای مرکزی انجمن سینما داران و یکی از فعالان در جشنواره های سینمایی بود، که با سالن های پردیس سینما قدس اصفهان بارها در برگزاری جشنواره‌ها همکاری داشت و فقدان این سینمادار تلاشگر موجب تاثر و تأسف شد.

رییس سازمان سینمایی کشور نیز در پیامی درگذشت منصور نورپور رییس هیات مرکزی انجمن سینماداران را تسلیت گفت و او را فردی کوشا و با روحیه‌ای همدلانه در خدمت سینما دانست.

در پیام حسین انتظامی آمده است: «با نهایت تاسف و تاثر مطلع شدیم سینمادار پیشکسوت و خوشنام جناب آقای منصور نورپور رییس هیات مرکزی انجمن سینماداران به رحمت حق شتافت. آن فقید سعید همواره با روحیه‌ای همدلانه در خدمتگزاری عرصه سینما کوشا بود و در این راه از هیچ تلاشی فروگذار نکرد. اینجانب فقدان ایشان را به خانواده آن مرحوم وسینماداران کشور تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند متعال غفران و رحمت الهی خواستارم».

منصور نورپور از پیش از انقلاب مالکیت سینما قدس اصفهان را بر عهده داشت و نخستین کسی بود که توانست در نیمه دوم دهه ۶۰ سینمای خود را از مصادره نهادها خارج کند و در بخش خصوصی سالن‌داری را ادامه دهد.

سینما قدس اصفهان در سال ۱۳۵۴ با نام سینما شهر فرنگ در اصفهان ساخته شد و در جریان انقلاب به آتش کشیده شد. بعد از انقلاب بازسازی شد و با نام سینما قدس به کار ادامه داد.

استان اصفهان دارای حدود ۳۰ سینما با  ۵۳ سالن و ۱۳ هزار صندلی است؛ با احتساب جمعیت پنج میلیون و ۳۰۰ هزار نفری استان اصفهان در زمان حاضر به ازای هر ۴۰۰ نفر یک صندلی سینما وجود دارد.

نظر شما