شناسهٔ خبر: 47186889 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: العالم | لینک خبر

ظریف: امروز سرکنسولگری ایران در حلب افتتاح می‌شود

وزیر امور خارجه گفت که با موافقت بشار الاسد و وزارت خارجه سوریه امروز سرکنسولگری ایران در حلب افتتاح می‌شود.

صاحب‌خبر -

العالم - ایران / سیاسی

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به منظور دیدار و گفت‌وگو با مقامات سوریه در دمشق به سر می‌برد امروز (چهارشنبه) پس از دیدار و گفت‌وگو با «فیصل المقداد» همتای سوری خود در جمع خبرنگاران در اظهاراتی گفت: از دولت و مردم سوریه برای مهمان‌نوازی گرم و صمیمانه قدردانی و پیشاپیش عید سعید فطر را تبریک می‌گویم.

وی افزود: امروز در دیدار با آقای بشار الاسد و فیصل المقداد وزیر خارجه موضوعات دوجانبه، منطقه‌ای و جهانی را پیگیری کردیم.

رئیس دستگاه دیپلماسی ادامه داد: اهمیت انتخابات آینده در سوریه موضوع مشترک ایران و سوریه است که در این زمینه اعتقاد داریم این انتخابات برای صلح، ثبات و امنیت و پیشرفت در سوریه اهمیت بسیار زیادی دارد.

ظریف گفت: آمادگی داریم به عنوان ناظران این انتخابات در انتخابات حضور داشته باشیم و امیدواریم مردم سوریه با حضورشان در این انتخابات آینده خود و نظم و امنیت در سوریه را تضمین کنند.

وزیر امور خارجه بیان کرد: امروز همچنین در مورد وضعیت در قدس شریف و فلسطین و شکسته شدن هیمنه رژیم صهیونیستی در کنار جنایای این رژیم و اهمیت جامعه بین‌المللی از مردم فلسطین صحبت کردیم.

ظریف ادامه داد: یک خبر بسیار مهم هم دارم که با موافقت بشار الاسد و وزارت خارجه سوریه امروز سرکنسولگری خودمان را در حلب افتتاح خواهیم کرد.

رئیس دستگاه دیپلماسی اضافه کرد: امیدوارم این اقدام باعث گسترش همکاری‌های اقتصادی، تجاری و فرهنگی بین ایران و سوریه شود.

در حال تکمیل ...

نظر شما