شناسهٔ خبر: 47186438 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

جانباز ۷۰ درصد «کوهی» و مادر شهیدان «صاحبی هوس» آسمانی شدند

تهران - ایرنا - جانباز ۷۰ درصد «نجفعلی کوهی» از جانبازان دوران دفاع مقدس دعوت حق را لبیک گفت و همچنین مادر شهیدان والامقام «عبدالهادی و مهدی صاحبی هوس» آسمانی شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار حوزه ایثار و شهادت ایرنا ، «نجفعلی کوهی» از جانبازان قطع عضو پس از تحمل ۳۵ سال رنج ناشی از مجروحیت دوران دفاع مقدس شهرستان ری استان تهران، دعوت حق را لبیک گفت و به همرزمان شهیدش پیوست.

‌مراسم تشییع و خاکسپاری پیکر ‌این شهید والامقام امروز چهارشنبه ۲۲ اردیبهشت در شهرستان ری برگزار و در گلزار شهدای امام زاده عبدالله(ع) این شهرستان به خاک سپرده شد.

شهید «نجفعلی کوهی» سال ۱۳۴۷ در همدان متولد شد و سال۱۳۶۷ در منطقه عملیاتی فکه در اثر اصابت ترکش خمپاره از ناحیه هر دو پا مجروح شد.

مادر شهیدان «صاحبی هوس» آسمانی شد

مادر شهیدان والامقام «عبدالهادی و مهدی صاحبی هوس» پس از عمری فراق از فرزندان شهیدش، آسمانی شد.

 «فاطمه ناجی» مادر شهیدان والامقام «عبدالهادی و مهدی صاحبی هوس» پس از سال‌ها تحمل دوری از فرزندان شهیدش  در سن ۸۱ سالگی به دلیل بیماری قلبی دعوت حق  را لبیک گفت و آسمانی شد.

پیکر مادر شهیدان صاحبی هوس با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی پس از طواف و تشییع در بارگاه ملکوتی امام رضا(ع) در قطعه صالحین بهشت رضا مشهد مقدس به خاک سپرده شد. 

برادران شهید «عبدالهادی و مهدی صاحبی هوس» به ترتیب در ۲۰ اسفند ۱۳۴۶ و ششم دی ماه ۱۳۴۱ در مشهد مقدس چشم به جهان گشودند و در چهارم اسفند ۱۳۶۲ و سوم آبان ۱۳۶۱ به مقام رفیع شهادت نائل آمد.
گفتنی است؛ سند افتخار مردم مشهد الرضا پرونده هشت هزار و ۶۷۳ شهید، ۳۷ هزار و ۲۶۸ جانباز و یک هزار و ۹۳۷ آزاده است که در پاسداشت آرمان‌های انقلاب ایثار و فداکاری کردند.

برچسب‌ها:

نظر شما