شناسهٔ خبر: 47185546 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: انتخاب | لینک خبر

اردوغان در تماس با پوتین: جامع بین‌المللی باید جلوی اسرائیل را بگیرد

رئیس‌جمهور ترکیه در تماس تلفنی با همتای روس خود درباره تحولات اخیر فلسطین اشغالی، بر ضرورت موضع موافق دو کشور تاکید کرد و خواستار مداخله جامعه بین‌المللی برای متوقف کردن تجاوزات رژیم صهیونیستی شد.

صاحب‌خبر -
پایگاه خبری تحلیلی انتخاب (Entekhab.ir) :

فارس: طبق اعلام ریاست‌جمهوری ترکیه، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور این کشور و «ولادیمیر پوتین» همتای روس وی امروز (چهارشنبه) در تماسی تلفنی درباره تحولات اخیر در فلسطین اشغالی و حملات و تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه فلسطینی‌ها گفت‌وگو کردند.

به گزارش روزنامه «دیلی صباح» ترکیه، اردوغان در این تماس گفت که آنکارا مخالفت شدید خود را با حملات رژیم صهیونیستی به قدس اشغالی، غزه، مسجد الاقصی و علیه فلسطینیان اعلام کرده و گفته که جامعه بین‌المللی باید این رژیم را متوقف کند و به آن درسی سخت بدهد.

وی سپس تاکید کرد که نمایش موضع موافق از سوی ترکیه و روسیه در خصوص تحولات در قدس اشغالی پیامی بسیار مهم است.

اردوغان همچنین گفت که مداخله شورای امنیت سازمان ملل قبل از تشدید بیشتر تنش‌ها حیاتی است و این نهاد باید در خصوص اسرائیل بیانیه‌ای صریح و قاطع صادر کند.

طبق این گزارش، در این تماس همچنین دو رئیس‌جمهور در خصوص تحویل واکسن روسی «اسپوتنیک وی» به ترکیه صحبت کردند.

رئیس جمهور ترکیه پیشتر هم در تماس تلفنی با رئیس تشکیلات خودگردان و رئیس دفتر سیاسی حماس بر حمایت ترکیه از حق فلسطین در دفاع از قدس تاکید کرده بود.

«رجب طیب اردوغان» در تماس با «محمود عباس» و «اسماعیل هنیه» گفت: همه تلاشم را به کار می‌گیرم تا جامعه بین الملل و دنیای اسلام را به توقف تروریسم اسرائیل وادار کنم.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز در این گفت‌گو تاکید کرد: وضعیت دشواری که فلسطین با آن روبه‌روست، اتحاد و یکپارچگی برای مقابله با تحولات قدس را می‌طلبد.

رژیم صهیونیستی در ایام ماه مبارک رمضان حملات خود را به نمازگزاران فلسطینی در مسجد الاقصی و اهالی قدس شدت بخشیده و این جرایم در روزهای اخیر به اوج خود رسیده است.

در حالی که تجاوزها و حملات نظامیان رژیم صهیونیستی به فلسطینیان در اراضی اشغالی و حملات جنایتکارانه به نوار غزه ادامه دارد، وزارت بهداشت فلسطین از شهادت ۳۵ تن و مجروح شدن بیش از ۲۰۰ نفر در حملات رژیم صهیونیستی به نوار غزه خبر داد.

پس از تجاوزات اخیر رژیم صهیونیستی به قدس و مسجدالاقصی، تمام فلسطین از جمله کرانه باختری ، غزه و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ به پا خاسته‌اند و سه روز است که این درگیری‌ها ادامه دارد.

در همین حال، ارتش رژیم صهیونیستی از شلیک شدن بیش از یک‌هزار فروند راکت و موشک از نوار غزه به سمت اراضی اشغالی طی دو روز اخیر خبر داد. رسانه‌های اسرائیلی می‌گویند تاکنون حداقل پنج صهیونیست در این عملیات‌ها به هلاکت رسیده و بیش از ۱۰۰ نفر از آنها نیز مجروح شدند.

اتاق عملیات مشترک گروه‌های مقاومت فلسطینی امروز از ملت فلسطین در کرانه باختری، قدس اشغالی و اراضی اشغالی ۱۹۴۸ خواست به مقابله با رژیم اشغالگر با امکانات در دسترس ادامه دهند تا این رژیم به تجاوزات خود به مقدسات و ملت فلسطین پایان دهد.

لینک کوتاه کپی لینک

نظر شما