شناسهٔ خبر: 47185021 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

مدیریت نکنیم، خاموشی قطعی است

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم با اشاره به ضرورت مدیریت مصرف برق بویژه در فصل گرما گفت: نیاز به مدیریت مصرف برق جدی است و اگر این مدیریت انجام نشود، خاموشی قطعی در راه خواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، مهدی آهنین پنجه در نشست امروز ستاد مدیریت بحران استان با بیان پیش بینی ۶۶ هزار مگاواتی نیاز برق در کشور اظهار کرد: تولید برق در کشور حداکثر ۵۶ هزار مگاوات است که مقایسه این دو عدد نشان از منفی بودن تراز به میزان ۱۰ هزار مگاوات خواهد بود.

وی افزود: پیش بینی نیاز برق استان قم نیز با توجه به افزایش ۲۲ درصدی مصرف و همچنین کم آبی سال جاری، ۹۸۸ مگاوات است که البته می توان این عدد را با برخی صرفه جویی ها به حدود ۸۸۰ مگاوات رساند، در حالی که بر اساس نامه وزارت نیرو، تنها اجازه استفاده ۷۷۰ مگاواتی برق در فصل تابستان به قم داده شده و این رقم برای خرداد ماه نیز ۷۱۸ مگاوات است.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم ادامه داد: این آمار و ارقام بیانگر آن است که نیاز به مدیریت مصرف برق در استان قطعی است که اگر این مدیریت انجام نشود، آن گاه قطعا شاهد خاموشی در ماه های آینده خواهیم بود.

آهنین پنجه سپس به ضرورت کاهش مصرف در استان توجه داد و گفت: مصرف برق در همه عرصه های خانگی، اداری، صنعتی، کشاورزی، بوستان ها و دیگر موارد باید مدیریت شده انجام شود، ضمن آن که پیشنهادهایی مانند تنظیم وسائل سرمایشی روی دمای ۲۶ درجه و همچنین جلب مشارکت بخش صنایع و کشاورزی برای کاهش مصرف برق در کنار کاهش ساعت کاری ادارات برای مدیریت مصرف برق در فصل گرما داده شده است و باید پیگیری و دنبال شود.

وی اضافه کرد: متأسفانه بررسی های ما نشان می دهد حدود یک سوم کشاورزان استان در مصرف برق، تجاوز از مصرف تعیین شده دارند که این امر ضرورت ورود به این عرصه را نشان می دهد.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم در عین حال یادآور شد: تاکنون ۲ هزار و ۵۰۰ ماینر غیرمُجاز در استان شناسایی شده است، ضمن آن که حمایت از شناسایی و جلوگیری از فعالیت مراکز غیرمُجاز استخراج رمزارزها به عنوان یک راهکار مهم در مدیریت مصرف انرژی پیگیری و دنبال می شود.

آهنین پنجه همچنین مدیریت مصرف برق را در بخش خانگی و اداری مهم دانست و اذعان کرد: ادارات استان، تا حدود ۱۰ درصد برق استان را مصرف می کنند که کاهش ساعت کار ادارات در تابستان می تواند به عنوان یک راهکار مدیریت مصرف دنبال شود، ضمن آن که از حدود ۴۱۵ هزار مشترک برق خانگی در استان، حدود ۱۹ هزار مورد به عنوان مشترک پُرمصرف شناخته می شوند که روند تماس با آن ها و اعلام هشدارهای لازم ادامه دارد.

وی با بیان این که اکثر مشترکان برق خانگی استان به عنوان مشترکان خوش مصرف شناخته می شوند اظهار کرد: حدود ۳۰۰ هزار مورد از  مشترکان برق خانگی استان، خوش مصرف و حدود ۹۶ هزار مورد نیز، کم مصرف اند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان قم با تأکید بر اینکه افزایش مصرف برق در سال جاری همزمان با کم آب بودن سال نوعی هشدار تلقی می شود بیان کرد: سال خاصی را در مدیریت مصرف برق در پیش خواهیم داشت و بدیهی است این امر، همراهی ویژه همه مشترکان را می طلبد.

انتهای پیام/2258

نظر شما