شناسهٔ خبر: 47184379 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: آریا | لینک خبر

رژيم صهيونيستي حمله به غزه را شدت بخشيد

صاحب‌خبر -
خبرگزاری آریا- جنگنده‌های رژیم اشغالگر مناطق مختلفی از نوار غزه ازجمله ورزشگاه مردمی را در منطقه تل الهوا در جنوب غزه هدف قرار داد.
به گزارش خبرگزاری آریا، شبکه تلویزیونی العالم، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی مناطق مختلفی از نوار غزه ازجمله یک ورزشگاه مردمی را در منطقه تل الهوا در جنوب غزه هدف قرار داد. جریان برق در محله تل الهوی پس از این حمله به کلی قطع شده است. رژیم اشغالگر همچنین موضعی از گروههای مقاومت در منطقه تل الهوا در جنوب شهر غزه را هدف حملات هوایی قرار داد.

تخریب همه ساختمان‌های وابسته به اداره گذرنامه غزه
سخنگوی وزارت امور داخلی غزه از ویرانی همه ساختمان‌های وابسته به اداره گذرنامه غزه خبر داد.
به گزارش تلویزیون العربی‏، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی با تجاوزات پی در پی به نوار غزه‏، همه ساختمان‌های وابسته به اداره گذرنامه غزه وابسته به فرماندهی پلیس غزه را منهدم کرده اند.

تکذیب حمله به دانشگاه اسلامی غزه
خبرنگار خبرگزاری فلسطینی شهاب هدف قرار دادن دانشگاه اسلامی غزه در حملات اخیر علیه منطقه غزه را تکذیب کرد
وزارت کشور غزه اعلام کرد‏، با بررسی‌های اماکنی که صبح امروز (چهارشنبه) هدف حملات اسرائیل قرار گرفتند، مشخص شد که شماری از مقر‌ها و مراکز در شهر‌های غزه و خان یونس هدف قرار گرفته اند. اسرائیل، مناطق جنوب شرقی شهرک عرفات و چند باب خانه‏، و آپارتمان‌های مسکونی و برخی مواضع مقاومت، خیابان‌ها و زیر ساخت‌ها را هدف قرار داده است. دستگاه‌های امنیتی و پلیس به وظایف خود برای پیگیری پیامد‌های ناشی از حملات مداوم اسرائیل علیه ملت ما و تلاش برای حفاظت از جبهه داخلی و حفظ امنیت عمل می‌کنند.

ارتش یگان‌های دیگری را به نیرو‌های متجاوز علیه غزه ملحق کرد
شبکه تلویزیونی الجزیره در خبری فوری گزارش داد: سخنگوی ارتش اسرائیل از الحاق یگان‌های دیگری به نیرو‌های شرکت کننده در عملیات نظامی در غزه خبر داد.

خودروی نظامیان صهیونیست جوان فلسطینی را زیر گرفت
شبکه تلویزیونی المیادین گزارش داد: خبرنگار این شبکه گفت خودروی ارتش رژیم اشغالگر در روستای عقابا در شمال کرانه باختری یک جوان فلسطینی را زیر گرفت و وی بر اثر این حادثه به شهادت رسید.

موشک باران شهر اشکلون (عسقلان)
برخی مناطق و شهر‌های مناطق 1948 شاهد برگزاری تظاهرات در اعتراض به تجاوزات رژیم اشغالگر در قدس و نوار غزه بودند.
به گزارش شبکه تلویزیونی العربی، بنی گانتس وزیر دفاع (جنگ) اسرائیل در شهر اللد حالت فوق العاده اعلام کرد و پس از تشدید درگیری‌ها و اعتراضات در آنجا، دستور داد تعدادی از نیرو‌های مرزی به این شهر اعزام شوند.
در گزارش العربی در این باره که با پخش تصاویری از درگیری‌ها در مسجدالاقصی همراه بود آمده است: مسجدالاقصی ندای کمک‌خواهی سر داد و فلسطینیان به کمک آن شتافتند. فلسطینیان داخل خط سبز (مناطق 48) نیز به این ندا لبیک گفتند. اهالی اللد پس از تشییع جنازه یکی از شهدا، جام خشم خود را بر سر پلیس اشغالگر خالی کردند و ضمن درگیری با پلیس، یکی از خودرو‌های آن را به آتش کشیدند. پلیس 17 تن از معترضان را در اللد و الرمل بازداشت کرد. اوضاع در اللد از کنترل خارج شده است و پس از پنج دهه در این شهر حالت فوق العاده اعلام شد.
در ادامه گزارش با اشاره به اعزام نیرو‌های مرزی به این شهر به دستور بنی گانتس آمده است: تظاهرات علیه تجاوزات اسرائیل در باب العامود و مسجدالاقصی و حملات به غزه در حیفا نیز برگزار شد. صد‌ها تن از افراد نیز با برگزاری تظاهرات، تقاطع عرعره النقب را برای حمایت از مسجدالاقصی و قدس بستند. تنش‌ها در ام الفحم نیز در پی تجمع شماری از فلسطینیان برای اعتراض به تجاوزات رژیم اشغالگر در قدس، افزایش یافت. الناصره نیز شاهد برگزاری تظاهرات گسترده‌ای بود که شرکت کنندگان در آن شعار‌هایی در حمایت از اهالی قدس سردادند. اهالی منطقه الطیره نیز با سردادن شعار‌هایی در میدان این شهر، به شهدای درگیری‌ها با اشغالگران درود فرستادند.
در ادامه گزارش آمده است: ملت فلسطین در مناطق 48 و نیز کرانه باختری و نوار غزه حماسه‌ای می‌آفرینند و وجه مشترک و عامل وحدت همه آن‌ها نیز قدس است که آن‌ها را علیه رژیم اشغالگر با هم متحد کرده است.

نظر شما