شناسهٔ خبر: 47183069 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

مدیرکل امداد خوزستان خبر داد

۱۱۸۰ پایگاه ثابت و سیار آماده جمع‌آوری فطریه در خوزستان

شیبه گفت: در مجموع یک هزار و ۱۸۰ پایگاه ثابت و سیار شورای زکات در مراکز نیکوکاری کمیته امداد و مساجد سراسر استان برای جمع آوری فطریه و کفاره و همچنین کمک به فقرا تدارک دیده شده‌ و در روز عید سعید فطر آماده خدمت‌رسانی هستند.

صاحب‌خبر -

«جمال شیبه» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اهواز اظهار کرد: بر اساس اعلام ستاد ملی مقابله با کرونا به برپایی نماز عید فطر در سراسر کشور با رعایت شیوه نامه‌های بهداشتی و در فضای باز، بر همین اساس پایگاه‌های کمیته امداد به منظور جمع‌آوری زکات نمازگزاران در مساجد، مصلی‌ها و مراکزی که نماز عید در آن برگزار می‌شود، مستقر خواهند بود.

 

مدیرکل امداد امام خمینی (ره) خوزستان افزود: در مجموع یک هزار و 180 پایگاه ثابت و سیار شورای زکات در مراکز نیکوکاری کمیته امداد و مساجد سراسر استان برای جمع‌آوری فطریه و کفاره و همچنین کمک به فقرا تدارک دیده شده‌ و در روز عید سعید فطر آماده خدمت‌رسانی هستند.

 

وی با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از 11 میلیارد و 400 میلیون تومان از زکات فطره مؤمنین روزه‌دار در پایگاه های کمیته امداد این استان جمع‌آوری‌ و به‌حساب خانواده‌های تحت حمایت واریز شد اضافه کرد: فطریه جمع‌آوری‌شده برای کمک‌هزینه معیشت، رفع سوءتغذیه کودکان، کمک‌هزینه تحصیلی، درمان، جهیزیه، مسکن و اشتغال هزینه می‌شود.

 

شیبه با اشاره به اینکه فطریه جمع آوری شده در کوتاه‌ترین زمان به حساب نیازمندان واقعی واریز خواهد شد تصریح کرد: میزان زکات فطره برای هر نفر بر اساس قوت غالب و نظر مراجع تقلید است و فطریه جمع‌آوری شده در محلی که به دست می‌آید در همان محل تقدیم نیازمندان می‌شود.

 

وی تصریح کرد: کمیته حضرت امام (ره) به عنوان بالاترین مکان جمع‌آوری اعانات و صدقات از گذشته این کار را به عنوان یک سنت حسنه دنبال کرده و از این فرصت برای کمک به جامعه اسلامی و نیازمندان محروم جامعه استفاده می‌کند.

 

مدیرکل کمیته امداد خوزستان ابراز کرد: این وجوهات بین نیازمندان تحت حمایت کمیته امداد و سایر نیازمندان توزیع شده و و ما در کمیته امداد این مسئولیت را داریم که امانت‌دار اعانات مردم باشیم و این امانت را بر حسب ضوابط شرعی بلافاصله بعداز جمع‌آوری در اختیار نیازمندان قرار بدهیم.

 

وی به روش‌های غیر حضوری پرداخت زکات فطره اشاره کرد و ادامه داد: شماره‌گیری از طریق کد دستوری #5*8877* با وارد کردن کد هر شهرستان به منظور دریافت وجوهات زکات فطره پیش‌بینی شده و مردم عزیز می‌توانند از طریق تلفن گویای نیز 096887 نسبت به پرداخت فطریه اقدام کنند.

 

شیبه با اشاره به اینکه سایت کمیته امداد به آدرس EMDAD.IR آماده دریافت فطریه مردم است عنوان کرد: شماره کارت‌های کمیته امداد 037997950059486 فطریه عام و 6037997950067752 فطریه سادات و 6037997950076027 کفاره غیرعمد و 6037997950084294 کفاره عمد برای پرداخت زکات فطریه از سوی مردم فراهم شده است.

 

وی یاد آور شد: اپلیکیشن‌های بله- بام- سکه- ایوا و سنا نیز بخش دریافت زکات فطره را برای مشترکان خود فعال کرده‌اند و مردم با مراجعه به این اپلیکیشن‌های می‌توانند فطریه خود را پرداخت کنند.

 

پایان پیام/72

نظر شما