شناسهٔ خبر: 47182375 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

نماینده پارلمان اروپا:اسرائیل با حمایت آمریکا و اروپا، جنایت می کند

لندن – ایرنا – یک نماینده ایرلندی پارلمان اروپا، حملات بی‌رحمانه رژیم صهیونیستی علیه مردم مظلوم فلسطین را نسل‌کشی خواند و افزود که این جنایت‌ها به لطف حمایت آمریکا و اروپا جریان دارد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا، میک والاس امروز (چهارشنبه) در توئیتی افزود: هرکس جنایات قاتلان سنگ دل رژیم آپارتاید اسرائیلی را محکوم نکند باید برای همیشه ساکت باشد.

او سپس این پرسش را مطرح کرد که اتحادیه اروپا چطور از رفتارهای غیرانسانی اسرائیل حمایت می‌کند؟ والاس با بیان اینکه هر عقل سلیمی از حمایت اتحادیه اروپا نسبت به جنایات جنگی اسرائیل علیه مردم فلسطین در تعجب است افزود، آیا این است ارزش‌های اروپایی که از آن دم می‌زنید؟

 درگیری در مرز غزه با فلسطین اشغالی در پی اقدامات رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی و قدس شریف در روزهای اخیر بالا گرفته است.

گروه‌های مقاومت فلسطین پیش از این در واکنش به تجاوزات رژیم صهیونیستی علیه مسجد الاقصی و بیت المقدس از حملاتی تحت عنوان، «سیف القدس» خبر داده بودند.

به گزارش رسانه‌ها، بر اثر حملات هوایی و توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به نوار غزه تاکنون دست کم ۳۰ فلسطینی از جمله ۱۰ کودک شهید و ۲۰۳ تن زخمی شدند.

اقدام‌های ددمنشانه رژیم صهیونیستی با محکومیت کشورها، نهادهای بین‌المللی و سازمان‌های حقوقی بشری مواجه شده است.

دیده‌بان حقوق بشر این حملات را وحشیانه خواند و خواستار تلاش جامعه بین‌المللی برای جلوگیری از ادامه آن شد.

دیروز سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه نسبت به آنچه در «سرزمین‌های فلسطینی، کرانه باختری، قدس شرقی و در داخل و اطراف غزه در جریان است» ابراز نگرانی کرد. پیتر استانو در نشست خبری از بروکسل گفت: خشونت‌های اخیر و تشدید تنش‌ها نشان می‌دهد که تا چه اندازه از سرگیری مذاکرات، یافتن راه حل پایدار و مسالمت آمیز در قبال شرایط اخیر ضروری است.

وی گفت: هدف اتحادیه اروپا رسیدن به یک دورنمای سیاسی و حرکت به سمت راه حل تشکیل دو دولت است.

این مقام اروپایی با بیان اینکه فعالیت‌های سیاسی زیادی از زمان آغاز درگیری‌ها جریان دارد ، افزود: اتحادیه اروپا در تلاش است تا از طریق مذاکره با شرکای بین‌المللی نا آرامی‌های اخیر سریعا متوقف شود و در نهایت به یک راه حل مذاکره محور در قبال تمام مشکلات فلسطینیان و اسرائیلی ها دست پیدا کنیم.

تاکنون اکثر کشورهای اسلامی و عربی اقدام های نظامیان صهیونیست را محکوم کرده و خواهان اقدامات بین‌المللی برای مواجهه با تجاوزات رژیم اشغالگر قدس شده‌اند.

نظر شما