شناسهٔ خبر: 47180592 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

رضاخواه در دیدار با کاردار تایلند در تهران:

مجلس شورای اسلامی ایران آماده افزایش روابط پارلمانی و چندجانبه با تایلند است

دبیرکل شورای اجرایی اتحادیه بین المجالس جهانی IPU بر لزوم گسترش روابط پارلمانی و چندجانبه با تایلند تاکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،  مجتبی رضاخواه دبیرکل شورای اجرایی اتحادیه بین المجالس جهانی IPU با واراروج اِنگ سُوم بون کاردار تایلند در تهران دیدار کرد و گفتگو کرد.

رضاخواه در این دیدار گفت: خوشبختانه همکاری های خوبی میان ایران و تایلند به عنوان کشورهای صاحب تمدن و فرهنگ غنی در آسیا وجود دارد. امیدواریم این همکاریها روز به روز گسترش یابد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس اظهار داشت: مجلس ایران آمادگی دارد تا همکاریهای دو کشور را در حوزه دیپلماسی پارلمانی از جمله گروه دوستی و همکاری های چندجانبه در مجامع بینالمللی پارلمانی را افزایش دهد.

وی خطاب به کاردار تایلند در تهران اظهار کرد: می توانیم رایزنی های خوبی در مجامع منطقه ای بین المللی پارلمانی از قبیل اتحادیه جهانی بین المجالسIPU، مجمع مجالس آسیایی APA و اتحادیه مجالس کشورهای اسلامی PUIC و همچنین اوراسیا داشته باشیم.
 
همچنین واراروج اِنگ سُوم بون، کاردار تایلند در تهران نیز گفت: امیدوارم بتوانیم با برنامه ریزی مناسب، روابط ایران و تایلند را گسترش دهیم.

کاردار تایلند با اشاره به اینکه روابط تایلند و ایران روابط خوبی ارزیابی میشود و در تمام زمینهها ما با شما همکاریهای خوبی داریم، تصریح کرد: همان طور که اشاره کردید اتحادیه جهانی بین المجالس یکی از مهمترین سازمان های بین المللی پارلمانی است که نشست های آن در حال برگزاری است. نمایندگان ما نیز در این نشست ها فعالانه حضور پیدا کرده اند.

این دیپلمات تایلندی خاطرنشان کرد: پیام حُسن نیت شما نسبت به همکاری های اقتصادی و پارلمانی بین دو کشور را به دولت و پارلمان تایلند انتقال میدهم./

پایان پیام

نظر شما