شناسهٔ خبر: 47177837 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

یک پایگاه دیگر نظامیان آمریکا در کابل تخلیه شد

بر اساس اعلام نیروهای ویژه ارتش افغانستان، پایگاه آمریکایی «مورهد» در ریشخور کابل تخلیه و به دولت افغانستان تحویل داده شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، نیروهای ویژه ارتش افغانستان اعلام کردند نظامیان آمریکایی کمپ «مورهد» در ریشخور کابل را رسما به نظامیان افغان واگذار کردند.

در اطلاعیه نیروهای ویژه ارتش افغانستان آمده است که این کمپ در سال ۱۳۸۶ شمسی برای این گردان تأسیس شده بود و روز گذشته (سه‌شنبه، ۲۱ اردیبهشت) به نیروهای کماندو واگذار شد.

بر اساس اعلام ارتش، از این کمپ نیروهای خارجی برای آموزش به نیروهای افغان استفاده می‌کردند.

هیبت‌الله علی‌زی، فرمانده واحد یگان‌های ویژه ارتش در مراسم تحویل این کمپ، از همکاری‌های نیروهای ناتو با نیروهای امنیتی و دفاعی افغان در سال‌های گذشته، قدردانی کرد.

علی‌زی همچنین نیروهای کماندو را قدرتمند خواند و گفت که این نیروها «بدون شک» می‌توانند به‌طور مستقلانه در برابر دشمنان افغانستان مبارزه کنند.

کمپ «مورهد» سومین کمپ نیروهای خارجی است که در طول نزدیک به دو هفته‌ گذشته به نیروهای افغان واگذار شده است.

پیش از این کمپ «آنتونتیک» در ولایت هلمند و کمپ «مایک اِسپن» در  بلخ به نیروهای افغان واگذار شده بود. در کمپ «انتونیک» نیروهای امریکایی و در کمپ «مایک اِسپن» نیروهای آلمانی مستقر بودند.

روند خروج نظامیان خارجی از افغانستان در اول ماه می رسما آغاز شده است. قرار است تمامی نیروی خارجی که تا اول ماه می به بیش از ۹۰۰۰ هزار نفر می‌رسید، تا ۱۱ سپتامبر افغانستان را ترک کنند.

انتهای پیام/ ر

نظر شما