شناسهٔ خبر: 4717674 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبکه‌خبر | لینک خبر

آخرین خبرها از آخرین نشست تیم هسته ای با آمریکا در وین

عضو ارشد هیات نمایندگی ایران با اشاره به تمرکز تیم ایرانی و آمریکایی در خصوص تحریم ها و روشن شدن ابعاد آن در دور جدید مذاکرات در وین گفت: در خصوص قانونی که کنگره آمریکا در حال تصویب آن است بحث های مفیدی داشتیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، سیدعباس عراقچی اولویت این دوره از مذاکرات را بحث های مربوط به تحریم ها برشمرد و درباره برگزاری دو جلسه ای که پنجشنبه سوم اردیبهشت با همتای آمریکایی  در وین برگزار شد، نیز گفت: اولویت های این دوه از مذکرات بحث های مربوط به تحریم هاست و روشن شدن ابعاد آن.

دانلود

 

عضو ارشد هیات نمایندگی ایران به جزییات مذاکرات با هلگا اشمیت و هیات همراهش نپرداخت و در ادامه از اصحاب رسانه خواست با حصول نتیجه صبر کنند.

وی درباره ابهاماتی که آمریکایی ها در بحث تحریم ها ایجاد کرده بودند گفت: روشنگری های خوبی از سوی آمریکایی ها و اروپایی ها صورت گرفت، در خصوص قانونی که در کنگره در حال تصویب است، و در خصوص دیدگاه های آنها بحث های بسیار مفیدی داشتیم.

عضو ارشد مذاکره کننده تیم هسته ای کشورمان درباره روند نگارش متن توافق گفت: در ابتدای کار نگارش متن هستیم و این روند تا رسیدن به جمعبندی درباره چگونگی شروع کار و چارچوب ها ، کمی کند است ، اما در مجموع کار نگارش خوب پیش می رود.
سید عباس عراقچی تصریح کرد: مشغول نگارش متن توافق و بحث درخصوص جزییات هستیم.  
وی با بیان اینکه این بحث ها ابعاد مختلفی دارد ، گفت: در این مرحله ، سوالات مختلفی درباره لغو تحریم ها مطرح است که درباره همه آنها در حال بحث و گفتگو هستیم و باید پس از جمع بندی نوشته شود. کار ادامه دارد و با پیشرفت در این حوزه ، اطلاع رسانی خواهد شد.
معاون وزیر خارجه ایران همچنین گفت: مذاکرات هسته ای این دوره وین ، بعد از ظهر امروز جمعه به وقت محلی با نشست نمایندگان 1+5 با ایران پایان خواهد یافت.
وی همچنین درباره برنامه های صبح امروز نشست های هسته ای وین گفت: قرار است در کنار مشورت های داخلی ، با تعدادی از نمایندگان 1+5 به ویژه نمایندگان چین و روسیه به طور دوجانبه دیدار کنیم. ممکن است با طرف های اروپایی نیز به طور جداگانه دیدار کنیم.

 

نظر شما