شناسهٔ خبر: 47169938 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فدراسیون آماتوری ورزش کارگری | لینک خبر

نخستین جلسه هم اندیشی مسئولین کمیته یوگا کارگری سراسر کشور به صورت آنلاین برگزار شد | فدراسیون آماتوری ورزش کارگری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی

صاحب‌خبر -
نخستین جلسه هم اندیشی مسئولین کمیته های یوگا کارگری سراسر کشور با حضور مهتاب برادری رئیس کمیته یوگا کارگری، رامین خالدی نائب رئیس و همچنین مسئولین کمیته یوگا کارگری در استان ها روز شنبه 18 اردیبهشت ماه از ساعت 21 لغایت 23 به صورت آنلاین برگزار شد .

به گزارش روابط عمومی فدراسیون  ورزش کارگری  هدف از تشکیل این  جلسه تشریح وظایف و محدوده فعالیت مسئولین یوگا کارگری در استانهای سراسر کشور و اطلاع رسانی در خصوص برگزاری دومین جشنواره خانوادگی مهارت های ورزش یوگا بوده  است.  

 در ابتدای این جلسه رئیس یوگا کارگری از همراهی و همکاری همه مسئولین یوگا کارگری در سراسر کشور با توجه به شیوع ویروس کرونا و حجم بالای کار تشکر و قدر دانی کرد و  گفت : ایجاد فضای شادی، نشاط و ارتقاء بهره وری با توجه به سلامت خانواده کارگر از جمله  اهداف ورزش کارگری به حساب می آید که ورزش یوگا نیز از جمله ورزش هایی است که این اهدف را دنبال می کند. که در این راستا جامعه کارگری در کارخانجات، جامعه کارفرمایی و کارگری اتحادیه های صنفی، خانواده کارگران، انجمن های ورزشی فدراسیون ورزش کارگری و... جزو مخاطبان یوگای کارگری به شمار می آیند .

در این جلسه به پتانسیل های موجود برای توسعه ورزش کارگری به وجود 270 مجموعه ورزشی کارگری در سراسر کشور، 4 مجموعه تفریحی رفاهی ، انتشار ماهنامه ورزش و کار، وجود سامانه جامع آموزشی فدراسیون ورزش کارگری، عضویت در کنفدراسیون جهانی ورزش کارگری، عضویت در فدراسیون جهانی ورزش شرکت ها و... اشاره شد .

از موارد مطرح شده میتوان به الزام کمیته ها به ارائه تقویم کاری تا پایان شهریور ماه ، همکاری با برگزاری برنامه های کشوری ، ارائه اطلاعات مورد نیاز بر اساس فرم های ارسال شده به منظور ایجاد بانک اطلاعاتی ( در مرکز استان و در شهرستانها )مانند: ارائه اسامی فعالان یوگا در در مرکز استان و شهرستانها ، شناسایی باشگاه ها ، مربی ، داور و مدرس در بخش کارگری ، ارئه گزارش عملکرد بر اساس اعلام برنامه مکتوب به همراه مستندات (عکس و ...) هر سه ماه یک بار اشاره کرد.

از برنامه ها، طرح ها و فعالیت های پیش روی کمیته یوگا کارگری می توان به برگزاری جشنواره خانوادگی به مناسبت روز جهانی کارگر، برگزاری مسابقات بزرگ کارگری در آبان و آذر ماه سال جاری در دو بخش بانوان و آقایان، برنامه ریزی برای برگزاری پویش یوگا در کارخانه ها، برگزاری کارگاه های آموزشی و بازآموزی از طریق سامانه آموزشی، ایجاد پیج های مرتبط بر اساس پیج یوگا کارگری به آدرس workers.yoga ،برگزاری برنامه های مشترک با انجمن کوهنوردی کارگری، انجمن دوچرخه سواری کارگری و ...  اشاره کرد  که همگی در این جلسه مورد توجه و بحث قرار گرفت .

نظر شما