شناسهٔ خبر: 47163515 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

سخنگوی قوه قضائیه خبر داد:

دستگیری ۳۹۸ وکیل و کارشناس و کارچاق کن و ۲۰ احضاریه برای فایل صوتی ظریف

سخنگوی قوه قضائیه از شناسایی و دستگیری ۳۹۸ وکیل و کارشناس و کارچاق کن در سال گذشته و احضار ۲۰ نفر در خصوص پرونده فایل صوتی وزیر خازجه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس، غلامحسین اسماعیلی در نشست خبری امروز با اشاره به رشد ۳۸ درصدی عملکرد قوه قضائیه در سال گذشته گفت:  ۲۳۷ نفر دلال و کارچاق کن ، ۱۶۱ وکیل و کارشناس رسمی دادگستری متخلف و ۲۰۰ شاهد دروغین شناسایی و دستگیر شده اند.

وی افزود: سازمان بازرسی ۱۵۷ هزار میلیارد ریال و ۳ میلیون یورو از مطالبات دولت از بدهکاران را وصول و اموال دولتی به میزان ۵۵۱ هزار میلیارد ریال و ۱۰۵ میلیون دلار را مسترد کرده است.

این مقام مسئول ادامه داد: همچنین این سازمان از فرار مالیاتی بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد ریال جلوگیری کرده و در پیگیری‌ها برای افزایش درآمد دولت یا کاهش هزینه‌ها نیز ۹۶ هزار میلیارد ریال و ۸۴۱ میلیون یورو عملکرد داشته است. جلوگیری از تصرف و تخریب اموال دولتی و اراضی ملی و کشاورزی به میزان ۴۸ هزار هکتار از دیگر اقدامات این سازمان بوده است.

اسماعیلی درباره پرونده درز فایل صوتی وزیر خارجه هم گفت: پیگیری این پرونده ادامه دارد و بخشی از امور به وزارت اطلاعات و سازمان اطلاعات سپاه واگذار شده است. تاکنون حدود ۲۰ نفر از افرادی که در این پرونده نقش داشتند احضار شدند و در خصوص نحوه برون رفت این فایل صوتی از مجموعه دولت، تحقیقات خوبی انجام شده و نتایجی به دست آمده است.

وی افزود: درباره پرونده خودوریی رهنورد هم جلسات متعدد رسیدگی انجام شده اما به لحاظ اختلاف نظر بین میزان واریزی شکات پرونده و اظهارات متهم پرونده به کارشناسی ارجاع شد تا ادعا‌ها مورد بررسی قرار گیرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

نظر شما