شناسهٔ خبر: 47156255 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

50 هتل آتیه صبا در سال 96 بیش از 3 میلیارد ضرر داده اند/منافع یک میلیون و 200 هزار عضو صندوق بازنشستگی در خطر است

نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت: صندوق بازنشستگی کشوری بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر را تحت پوشش خود دارد ولی 50 هتل هلدینگ آتیه صبا که زیر مجموعه این صندوق است در سال غیرکرونایی 96 بیش از 3 میلیارد ضرر داده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، عباس مقتدایی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی امروز (سه شنبه 21 اردیبهشت 1400) در جلسه علنی مجلس و به عنوان نماینده درخواست کننده تقاضای تحقیق و تفحص از عملکرد شرکت‌های زیر مجموعه شرکت سرمایه‌گذاری آتیه صبا و شرکت کفش ملی اظهار داشت: ما متعهد شده‌ایم که در عرصه نظارتی نقش و جایگاه مجلس شورای اسلامی ارتقاء دهیم. نمونه‌ای که امروز در مجلس اتفاق افتاد، یکی از روزهای نظارتی مجلس شورای اسلامی است.

وی افزود: نمایندگان ملت، وزیر آموزش و پرورش را به صحن مجلس آوردند و موضوعات را مطرح کرده و حرف‌ها را شنیدند و نظراتشان را در اجماع مطرح کردند. اکنون هم من به نمایندگی از تعدادی از همکاران موضوع تحقیق و تفحص از شرکت‌های زیر مجموعه شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا و شرکت کفش ملی را مطرح می‌کنم و هر نتیجه‌ای که در این باره تصمیم گرفته شد اجرا خواهیم کرد.

نماینده درخواست کننده تحقیق و تفحص از شرکت آتیه صبا و کفش ملی گفت: صندوق بازنشستگی کشوری 5 زیر مجموعه کلان و به تعبیر دیگر هلدینگ دارد؛ صندوق بازنشستگی کشوری بیش از یک میلیون و 200 هزار نفر را تحت پوشش خود دارد؛ هلدینگ صنایع غذایی، هلدینگ انرژی، هلدینگ مالی و ساختمانی و یکی از این هلدینگ‌ها آتیه صبا است که من در این باره موضوعاتی را مطرح خواهم کرد.

مقتدایی خاطرنشان کرد: شرکت‌های ذیل آتیه صبا در زمینه صنعت و معدن، حمل و نقل و گردشگری و صنایع غذایی فعالیت می‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌کنند. برای این که اهمیت این مجموعه را خدمت مردم بگویم اعلام می‌کنم که فقط یک قلم از زیر مجموعه این شرکت هواپیمایی آسمان و شرکت آپادانا سرام، انبارهای عمومی و خدماتی گمرکی ایران، هتل‌های ایرانگردی و جهانگردی است.

وی خاطرنشان کرد: این مجموعه 50 هتل در اختیار دارد که تمامی آنها سه ستاره و چهار ستاره هستند و در سال 96 که موضوع کرونا وجود نداشت 3 میلیارد ضرر داده است و هیچ سودی هم نداشته است و نمی‌توانیم بپذیریم که بازنشستگان کشوری منتظر بمانند که این مجموعه‌ها منافع آنها را تأمین کند.

مقتدایی گفت: ضرورت دارد مشخص شود که چرا این دارایی‌های مطرح و مهم بازنشستگان، مورد بی توجهی قرار گرفته و چه افرادی و چه سیاست‌هایی باعث بوجود آمدن چنین وضعیتی برای شرکت‌هایی همچون کفش ملی شده‌اند در حالی که این ظرفیت می‌توانست خدمت بزرگی به ایجاد اشتغال و تولید ملی کند.

وی افزود: شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا که مدیریت شرکت‌های مختلفی همچون کفش ملی را برعهده دارد، در خصوص مدیریت سایر شرکتها نیز عملکرد مطلوبی نداشته است و ضرورت دارد عملکرد این هلدینگ که دارایی بازنشستگان در اختیارش می‌باشد، مورد بررسی ویژه و تحقیق و تفحص قرار گیرد.

وی محورهای سوالات فرعی را به شرح ذیل اعلام کرد: 

عملکرد و نحوه مدیریت شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا درخصوص شرکت‌های زیرمجموعه

عملکرد مالی، فعالیت‌های تخصصی و قراردادهای کلان شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا و شرکت‌های زیر مجموعه همچون کفش ملی

بررسی صورت‌های مالی آتیه صبا و شرکت‌ها از جمله کفش ملی

بررسی نحوه انتخاب و انتصاب مدیران عامل، هیات مدیره‌ها، معاونین، مشاوران و تجارب کاری، مدارک تحصیلی و حقوق مزایای ایشان توسط شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا

بررسی آیین نامه‌های اداری و استخدامی و چگونگی بکارگیری و قطع همکاری با افراد

بررسی وضعیت اموال و مستغلات آتیه صبا و شرکت‌های زیر مجموعه از جمله کفش ملی

انتهای پیام/ 

نظر شما