شناسهٔ خبر: 47152892 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت | لینک خبر

گزارش خانه ملت از روز اول ثبت نام‌ها؛

57 نفر در انتخابات ریاست جمهوری 1400 ثبت نام کردند

وزارت کشور به صورت رسمی فرایند ثبت نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری سیزدهم را آغاز کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش  خبرگزاری خانه ملت، ثبت نام از داوطلبان سیزدهیمن دوره انتخابات ریاست جمهوری صبح امروز با دستور وزیر کشور آغاز شد.

عبدالرضا رحمانی فضلی در بخشنامه ای خطاب به فرمانداران سراسر کشور اعلام کرد: «در اجرای مواد ۳۸ و ۳۹ قانون انتخابات ریاست جمهوری و تبصره های ذیل آنها ، دستور شروع انتخابات صادر می‌گردد، ضروری است نسبت به تشکیل هیات های اجرایی از روز سه شنبه مورخ ۲۱-۲-۱۴۰۰ حداکثر در مدت سه روز و انجام سایر برنامه های انتخابات سیزدهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران در مرکز شهرستان و بخش های تابعه، طبق برنامه زمان بندی ابلاغی و در مهلت های قانونی مقرر اقدام نموده و وصول این بخشنامه را مطابق فرم شماره ۲ به ستاد انتخابات کشور اعلام نمایید.

لازم به ذکر است که با توجه به رعایت پروتکل های بهداشتی انتخابات مورد نظر ستاد ملی مدیریت کرونا و بر اساس توافق سه جانبه ستاد انتخابات کشور و هیات های مرکزی نظارت موضوع نامه شماره ۱۹۴۳۲۲ مورخ ۳-۱۲-۹۹ انتخاب معتمدین هیات های اجرایی مطابق با مفاد نامه شماره ۲۰۴۸۳۱ مورخ ۱۶-۱۲-۹۹ انجام پذیرد.»

مهلت 5 روزه برای ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری

ثبت نام کاندیداهای انتخابات ریاست جمهوری 5 روز به طول می انجامد و تا 25 اردیبهشت ماه سال جاری داوطلبان انتخابات فرصت ثبت نام دارند. از روز 31 اردیبهشت تا 4 خرداد نیز شورای نگهبان به شکایت داوطلبان ردصلاحیت شده رسیدگی می‌کند. روز پنجم خرداد ماه لیست داوطلبان تایید صلاحیت شده اعلام خواهد شد.

ستاد انتخابات اعلام کرده است که هر روز از ساعت 8 صبح تا 6 بعد ازظهر پذیرای داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری است. به دلیل شیوع بیماری کرونا، تمام مراحل نام نویسی با رعایت پروتکل های بهداشتی انجام می شود.

محمد حسن نامی اولین چهره شناخته شده، روز اول ثبت نام 

محمد حسن نامی، وزیر ارتباطات دولت دهم از اولین نامزدهای انتخاباتی بود که وارد ستاد انتخابات کشور شد و برای انتخابات ریاست جمهوری 1400 نام‌نویسی کرد.

این نامزد انتخابات ریاست جمهوری  پس از ثبت نام خود در جمع خبرنگاران حاضر شد و اظهار داشت: کشورمان از لحاظ منابع، کشوری ثروتمند است، بنابراین نباید جوانان برای زندگی در یک آپارتمان 80 متری دچار مشکل شوند.   

کدخدایی: ثبت نام‌های فاقد مدارک مورد نظر شورای نگهبان، اعتبار ندارند

عباسعلی کدخدایی سخنگوی شورای نگهبان در جمع خبرنگاران گفت: مصوبه شورای نگهبان رسما به وزارت کشور ابلاغ شد و اعلام کردیم ثبت نام‌هایی که فاقد مدارک باشند اعتبار ندارند و شورای نگهبان صلاحیت این افراد را بررسی نخواهد کرد و به نماینده شورای نگهبان سپرده‌ایم این‌ها را تحویل نگیرد.

کدخدایی بیان کرد: ثبت نام افرادی برای شورای نگهبان پذیرفته شده خواهد بود که مدارکشان براساس مصوبه شورای نگهبان باشد، ما این موضوع را اعلام کرده ایم اما نمی توانیم مانع سایر اقدامات وزارت کشور شویم.

سعید محمد هم آمد

رئیس پیشین قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا سعید محمد ساعت 11:30 وارد وزارت کشور شد. پس از محمدحسن نامی، سعید محمد دومین چهره شناخته شده ای بود که برای انتخابات ثبت نام کرد و در نشست خبری به سوال خبرنگاران پاسخ داد.

محمد، نامزد سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری بیان کرد: سفره مردم کوچک شده و از سو تدبیرها گلایه مند هستند؛ ضمن اینکه منابع سرشاری در کشور وجود دارد و می‌توانیم با تکیه بر توان داخلی مشکلات را حل کرد. 

وزیر دفاع سابق هم ثبت نام کرد

حسین دهقان نیز در عصر اولین روز ثبت‌نام کاندیداها در ستاد انتخابات کشور حاضر شد و به طور رسمی کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری شد، وی به همراه همسر خود وارد ستاد انتخابات کشور شد و پس از ثبت‌نام و طی مراحل اولیه در جمع خبرنگاران به پرسش‌های آنان پاسخ داد.

حسین دهقان پس از ثبت نام در انتخابات ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: مردم کشورمان شایسته زندگی بهتر از این هستند و باید با آنها رو راست بود؛  چرا که همه مشکلات ناشی از عدم شفافیت اشت. 

موسوی: ۵۷ نفر از داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در روز اول ثبت نام به وزارت کشور مراجعه کردند

سید اسماعیل موسوی سخنگوی ستاد انتخابات کشور گفت: امروز سه شنبه ۲۱ اردیبهشت اولین روز ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری بود که از ساعت ۸ صبح شروع شد و تا ۶ بعد از ظهر ادامه پیدا کرد و امروز تعداد ۵۷ نفر از داوطلبان به وزارت کشور مراجعه کردند.

دبیر ستاد انتخابات کشور خاطرنشان کرد: عملیات ثبت نام به مدت چهار روز دیگر انجام خواهد شد و در نهایت در روز ۲۵ اردیبهشت ماه به پایان خواهد رسید.

موسوی گفت: تعدادی از پرونده ها نقص مدرک داشتند که فرصت مجددی به داوطلبان داده شد تا پایان دوره ثبت نام مراجعه و ثبت نام خود را تکمیل کنند.

پایان پیام

نظر شما