شناسهٔ خبر: 47146922 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه کیهان | لینک خبر

احتمال محرومیت چند بازیکن قبل از دربی تهران

زیبایی‌های دیدار سپاهان و پرسپولیس زیر سایه حواشی گم شد فرصت سوزی استقلال مقابل ذوب آهن

کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال پرونده بازی پرسپولیس و سپاهان و درگیری‌ها در این دیدار را در دستور کار خود قرار خواهد داد و چه بسا چند بازیکن قبل از دربی تهران با حکم محرومیت موقت مواجه شوند.

صاحب‌خبر -


سرویس ورزشی-

در ادامه دیدارهای هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال ایران یکشنبه شب سه بازی برگزار شد که در حساس‌ترین آنها جدال تیم‌های سپاهان و پرسپولیس در اصفهان به تساوی رسید. در این بازی عیسی آل کثیر (۵۴) برای پرسپولیس و محمد محبی (۸۶) برای سپاهان گلزنی کردند.
دو تیم در دقایق ابتدایی بازی کمی محتاطانه رفتار می‌کردند تا بتوانند با گذشت زمان مالکیت توپ را بر عهده بگیرند.‌هافبک‌های هر دو تیم بارها در میانه میدان با هم درگیر شدند تا توپ را به تسلط درآورده و تاکتیک‌های تهاجمی تیم‌های خود را راه‌اندازی کنند. سرخپوشان در ۱۵ دقیقه پایانی نیمه اول موقعیت‌های گلزنی زیادی را روی دروازه میزبان ایجاد کردند اما عملکرد دیدنی پیام نیازمند مانع از باز شدن دروازه این تیم شد.
بهترین واکنش نیازمند در دقایق ۳۳ و ۳۷ رقم خورد که مانع از گلزنی مهاجمان پرسپولیس شد. دو واکنش متوالی دروازه‌بان سپاهان در دقیقه ۳۷ با ضد حمله این تیم همراه شد اما باز هم زردپوشان اصفهانی نتوانستند با نفوذ سجاد شهباززاده و پاس عمقی او که به احسان حاج صفی رسید به گل برسند. بازی هجومی شاگردان یحیی گل محمدی تا پایان نیمه اول ادامه داشت اما حملات این تیم راهی به تور دروازه میزبان پیدا نکرد.
نیمه دوم با مالکیت توپ بازیکنان پرسپولیس آغاز شد و این تیم توانست روی حملات گسترده خود در همان دقایق ابتدایی روی دروازه سپاهان خلق موقعیت کند.ارسال کرنر مهدی ترابی در شلوغی محوطه جریمه به کمال کامیابی نیا رسید تا‌هافبک پرسپولیس با ضربه برگردان خود، عیسی آل کثیر را صاحب توپ کرده و مهاجم سرخپوشان نیز بتواند قفل دروازه پیام نیازمند را در دقیقه ۵۴ باز کرده و گل اول این دیدار را به ثمر برساند.
پس از این گل، تفکرات تهاجمی نویدکیا در سپاهان عیان شد و بازیکنان او در میدان مسابقه موقعیت‌های گلزنی خطرناکی را روی دروازه حامد لک ایجاد کردند. امید نورافکن در دقیقه ۵۸ با شوت سرکش خود دروازه پرسپولیس را با خطر جدی رو‌به‌رو کرد اما حامد لک خیلی خوب توانست این شوت را مهار کند.
حملات پردامنه سپاهان با تعویض‌های تهاجمی نویدکیا ادامه داشت تا در نهایت میزبان توانست گل تساوی را در دقیقه ۸۶ به ثمر برساند.سانتر سپاهانی‌ها در محوطه جریمه به کی‌روش استنلی مهاجم تعویضی این تیم رسید تا او با یک مهار سینه تماشایی توپ را جلوی پای محمد محبی کاشته تا شوت او با برخورد به سیامک نعمتی وارد دروازه پرسپولیس شود. تساوی دو تیم باعث حفظ فاصله سه امتیازی سپاهان و پرسپولیس در رتبه‌های اول و دوم جدول شد اما پرسپولیس با یک بازی کمتر امیدوار است تا به‌اندوخته ۴۲ امتیازی خود در پایان هفته بیست و دوم بیافزاید و جای سپاهان را که ۴۵ امتیازی شد به دست آورد.
حواشی در پایان بازی سپاهان و پرسپولیس
بعد از به صدا درآمدن سوت بیژن حیدری و اتمام بازی بدون مشکلی خاص، در مسیر زمین تا رختکن، تعدادی از بازیکنان و عوامل دو تیم پرسپولیس و سپاهان جنجال آفریدند و زد و خوردهایی در این بین صورت گرفت.چندین بازیکن باسابقه و جوان از هر دو تیم به همراه برخی از عوامل دو تیم در این درگیری نقش ویژه‌ای داشتند و این اتفاق می‌تواند به قیمت محرومیت از یک یا دو بازی برای آنها تمام شود.
بر اساس گزارش ایسنا، کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال علاوه‌بر دریافت گزارش‌های رسمی از ناظر بازی و مسئولان حاضر در ورزشگاه، مستنداتی را هم از سوی هر دو باشگاه دریافت کرده و با بررسی اسناد و مدارک موجود، برای این دیدار پرونده‌ای را تشکیل خواهد داد.این احتمال وجود دارد که قبل از حضور خاطیان در جلسه رسیدگی به پرونده، دستور محرومیت موقت برای چندین بازیکن و عضو از هر دو تیم صادر شود که معمولا غیر قابل تجدیدنظر است. در صورتی که این اتفاق طی روزهای آینده رخ دهد، امکان دارد برخی از پرسپولیسی‌ها از جمله سعید آقایی که مشخصا به فیلمبردار سپاهان حمله می‌کند، با محرومیت‌هایی مواجه شوند و دربی تهران را از دست بدهند. دربی تهران میان تیم‌های استقلال و پرسپولیس، روز جمعه ۲۴ اردیبهشت برگزار می‌شود.
برتری ذوب آهن مقابل استقلال
در دیگر بازی یکشنبه شب، مسابقه استقلال و ذوب آهن در حالی در ورزشگاه آزادی برگزار شد که بازیکنان استقلال با اطلاع از تساوی سپاهان و پرسپولیس می‌دانستند این بهترین فرصت است تا با غلبه بر ذوب آهن فاصله شان را با هر دو تیم بالای سر خود کم کنند اما آنها این دیدار را ۲ بر صفر واگذار کردند. گل‌های ذوب آهن را در این بازی وحید محمدزاده دقیقه 7 و میلاد جهانی دقیقه 60 به ثمر رساندند. آبی پوشان که با شکست در نیمه اول به رختکن رفته بودند، در نیمه دوم بازی را با میل بیشتر نسبت به تیم میهمان خود به حمله آغاز کردند، اما باز هم بر خلاف جریان بازی همانند نیمه نخست به دلیل یک اشتباه فاحش فردی دروازه شان باز شد تا در نهایت با نتیجه ۲ بر صفر مقابل میهمان خود تن به شکست دهند. استقلالی‌ها بعد از پذیرفتن گل دوم به طور کامل نبض بازی را در دست گرفتند، اما حملات پر دامنه این تیم هرگز راهی به دروازه تیم ذوب آهن باز نکرد و عمدتاً شهاب گردان با حضور به موقع و واکنش‌های سریع خود مانع از فروپاشی دروازه‌اش شد. استقلال با قبول این شکست ۳۴ امتیازی باقی ماند و فرصت کم کردن فاصله اش با سپاهان و پرسپولیس را از دست داد. ذوب آهن هم که تا قبل از این بازی در رده پانزدهم جدول جای داشت با کسب این سه امتیاز به رده سیزدهم صعود کرد
در آخرین بازی یکشنبه شب، دیدار تیم‌های فوتبال پیکان تهران و تراکتور تبریز با تساوی به پایان رسید. در این بازی تیکدری ابتدا تراکتور را از میزبان این دیدار پیش‌انداخت اما درویشی موفق شد با گلی که وارد دروازه تیم تبریزی کرد پیکان را از شکست نجات دهد. در ابتدای این هفته (روز شنبه) نیز سه بازی برگزار شد که نتایج آن به این شرح است: *مس رفسنجان صفر- نساجی مازندران یک *نفت آبادان صفر -آلومینیوم اراک یک *ماشین ‌سازی تبریز 2 - سایپا 2

برچسب‌ها:

نظر شما