شناسهٔ خبر: 47125917 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسکانیوز | لینک خبر

هفته بیست و دوم لیگ برتر فوتبال؛

تساوی پرسپولیس و سپاهان در بازی بزرگ

دیدار تیم های فوتبال پرسپولیس و سپاهان همچون گذشته با جذابیت و بار فنی قابل قبول همراه بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش باشگاه خبرنگاران دانشجویی(ایسکانیوز)؛ تیم فوتبال سپاهان اصفهان از ساعت ۲۰:۲۵ امشب میزبان پرسپولیس در ورزشگاه نقش جهان بود که با پیروزی یک بر صفر میهمان همراه بود.

عیسی آل کثیر (۵۴) برای پرسپولیس و محمد محبی (۸۶) برای سپاهان گلزنی کردند.

دو تیم که در رتبه‌های اول و دوم جدول حضور دارند با تفکرات همیشگی سرمربیان خود پا به میدان گذاشتند تا بتوانند صدر جدول را در پایان نود دقیقه از آن خود کنند.

یحیی گل محمدی سرمربی سرخپوشان پایتخت برای این بازی از: حامد لک، محمد حسین کنعانی زادگان، سیدجلال حسینی، سیامک نعمتی، وحید امیری احمد نورالهی، کمال کامیابی‌نیا، امید عالیشاه، مهدی ترابی، احسان پهلوان و شهریار مغانلو در ترکیب خود استفاده کرد.

محرم نویدکیا سرمربی سپاهان نیز ترجیح داد تیمش را با حضور پیام نیازمند، گئورگی گولسیانی، عزت‌الله پورقاز، دانیال اسماعیلی‌فر، امید نورافکن، محمد کریمی، سروش رفیعی، احسان حاج‌صفی، محمدرضا حسینی، محمد محبی، سجاد شهباززاده وارد زمین کند.

دو تیم در دقایق ابتدایی بازی کمی محتاطانه رفتار می‌کردند تا بتوانند با گذشت زمان مالکیت توپ را بر عهده بگیرند.

هافبک‌های هر دو تیم بارها در میانه میدان با هم درگیر شدند تا توپ را به تسلط درآورده و تاکتیک‌های تهاجمی تیم‌های خود را راه اندازی کنند.

اتفاقی که در دقیقه ۱۹ با سانتر دانیال اسماعیلی فر و ضربه سر محمد محبی برای نخستین بار آغاز شد تا میزبان نخستین شانس گلزنی بازی را ایجاد کند اما این موقعیت از کنار دروازه حامد لک به بیرون رفت.

پس از این صحنه بازیکنان پرسپولیس میل تهاجمی بیشتری پیدا کردند و با استفاده سرعت بالای هافبک‌های خود توانستند در دقیقه ۲۱ روی نفوذ وحید امیری و سانتر کوتاه امید عالیشاه برای احسان پهلوان موقعیت گلزنی فراهم کنند اما ضربه کم دقت این بازیکن از کنار دروازه سپاهان بیرون رفت.

در ادامه این دیدار امید عالیشاه که در خط حمله به شهریار مغانلو کمک می‌کرد دچار مصدومیت شد تا یحیی گل محمدی چاره‌ای جز تعویض زودهنگام او در دقیقه ۲۹ و حضور عیسی آل کثیر به عنوان بازیکن تعویضی نداشته باشد.

بازی جذاب دو تیم ادامه داشت تا سپاهان اصفهان که به نظر می‌رسد چشم به ضد حملات دوخته است در دقیقه ۳۱ روی فرار محمد محبی صاحب موقعیت شود اما شوت محکم او نیز بیرون رفت.

سرخپوشان در ۱۵ دقیقه پایانی نیمه اول موقعیت‌های گلزنی زیادی را روی دروازه میزبان ایجاد کردند اما عملکرد دیدنی پیام نیازمند مانع از باز شدن دروازه این تیم شد.

بهترین واکنش نیازمند در دقایق ۳۳ و ۳۷ رقم خورد که مانع از گلزنی مهاجمان پرسپولیس شد. دو واکنش متوالی دروازه‌بان سپاهان در دقیقه ۳۷ با ضد حمله این تیم همراه شد اما باز هم زردپوشان اصفهانی نتوانستند با نفوذ سجاد شهباززاده و پاس عمقی او که به احسان حاج صفی رسید به گل برسند.

بازی هجومی شاگردان یحیی گل محمدی تا پایان نیمه اول ادامه داشت اما حملات این تیم راهی به تور دروازه میزبان پیدا نکرد.

نیمه دوم با مالکیت توپ بازیکنان پرسپولیس آغاز شد و این تیم توانست روی حملات گسترده خود در همان دقایق ابتدایی روی دروازه سپاهان خلق موقعیت کند.

ارسال کرنر مهدی ترابی در شلوغی محوطه جریمه به کمال کامیابی نیا رسید تا هافبک پرسپولیس با ضربه برگردان خود، عیسی آل کثیر را صاحب توپ کرده و مهاجم سرخپوشان نیز بتواند قفل دروازه پیام نیازمند را در دقیقه ۵۴ باز کرده و گل اول این دیدار را به ثمر برساند.

پس از این گل، تفکرات تهاجمی نویدکیا در سپاهان عیان شد و بازیکنان او در میدان مسابقه موقعیت‌های گلزنی خطرناکی را روی دروازه حامد لک ایجاد کردند.

امید نورافکن در دقیقه ۵۸ با شوت سرکش خود دروازه پرسپولیس را با خطر جدی روبرو کرد اما حامد لک خیلی خوب توانست این شوت را مهار کند.

حملات سپاهان از جناح چپ با نفوذهای نورافکن ادامه داشت، به طوری‌که این بازیکن در دقیقه ۶۰ با سانتر دقیق خود توانست سجاد شهباززاده را صاحب موقعیت مسلم گلزنی کند اما بی دقتی مهاجم سپاهان باعث هدر رفتن آن شد.

نورافکن در دقیقه ۶۵ سانتر خطرناکی را روی دروازه سرخپوشان پایتخت ایجاد کرد تا حامد لک در دفع آن دچار مشکل شده و توپ را در اختیار سجاد شهباززاده قرار دهد اما کنعانی زادگان توانست توپ را از مقابل دروازه تیمش بیرون بزند.

حملات پردامنه سپاهان با تعویض‌های تهاجمی نویدکیا ادامه داشت تا در نهایت میزبان بتواند گل تساوی را در دقیقه ۸۶ به ثمر برساند.

سانتر سپاهانی‌ها در محوطه جریمه به کی روش استنلی مهاجم تعویضی این تیم رسید تا او با یک مهار سینه تماشایی توپ را جلوی پای محمد محبی کاشته تا شوت او با برخورد به سیامک نعمتی وارد دروازه پرسپولیس شود.

تساوی دو تیم باعث حفظ فاصله سه امتیازی سپاهان و پرسپولیس در رتبه‌های اول و دوم جدول شد اما پرسپولیس با یک بازی کمتر امیدوار است تا به اندوخته ۴۲ امتیازی خود در پایان هفته بیست و دوم بیافزاید و جای سپاهان را که ۴۵ امتیازی شد به دست آورد.

انتهای پیام/

نظر شما