شناسهٔ خبر: 47146853 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

وجود ۲۵ هزار کارگر ساختمانی در لرستان/ افزایش حقوق کارگران، بیشتر از نرخ تورم است

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان با بیان اینکه ۲۴ هزار و ۹۹۹ کارگر ساختمانی در استان بیمه هستند، گفت: میزان دستمزد کارگران بیشتر از نرخ تورم سال گذشته است.

صاحب‌خبر -

به  گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از خرم آباد،علی آشتاب،مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان اظهار کرد: در لرستان ۲۴ هزار و ۹۹۹ کارگر ساختمانی بیمه‌شده داریم که بیمه آن‌ها حمایتی است، یعنی بخشی از آن را دولت پرداخت می‌کند و بخشی دیگر بر عهده خودشان است.

او با بیان اینکه تعداد بیمه شدگان اجباری اصلی استان نیز ۱۳۲ هزار و ۳۶۴ نفر است که نسبت به سال قبل افزایش داشته، افزود: در مشاغل آزاد ۲۴ هزار و ۲۱۶ نفر بیمه شده، هفت هزار و ۱۲۷ نفر بیمه شده اختیاری اصلی و ۲۵ هزار و ۶۸۶ نفر بیمه شده رانندگان داریم.

مدیرکل تعاون کار و رفاه اجتماعی لرستان تصریح کرد: دستمزد کارگران طبق حداقل قانون کار افزایش ۳۹ درصدی و در سایر سطوح افزایش ۲۶ درصدی داشته است، در واقع دستمزد کارگران ۳۹ درصد و میزان تورم سال قبل ۳۵ درصد افزایش پیدا کرده بود، یعنی میزان دستمزد بیشتر از نرخ تورم سال گذشته است.

او با اشاره به پرداخت تسهیلات به اقشار آسیب‌پذیر، افزود: تاکنون دو بار تسهیلات یک میلیون تومانی به کارگران ساختمانی آسیب دیده پرداخت شده؛ امیدواریم که با برنامه دولت در بحث ساخت یک میلیون و ۲۰۰ هزار مسکن شهری و روستایی در سال، وضعیت بخش ساختمان تکان مثبتی بخورد که این شرایط نیز به نفع کارگران ساختمانی و فعالان این حوزه است.

انتهای پیام/ب

نظر شما