شناسهٔ خبر: 47145754 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور:

ایجاد شبکه تولید محتوای دیجیتال یکی از ماموریتهای وزارت ارتباطات است

صدیق دامغانی با بیان اینکه تولید و صادرات محتوای دیجیتال زمینه ساز اقتدار ایران در دنیا خواهد بود، گفت: ایجاد شبکه تولید محتوای دیجیتال را یکی از ماموریتهای اصلی وزارت ارتباطات است که می تواند زمینه تولید و صادرات محتوا را فراهم آورد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «محمدرضا صدیق‌ دامغانی» امروز(۲۰ اردیبهشت) در بازدید از مرکز نوآوری محتوای دیجیتال نیتک  در جریان مراحل راه اندازی استودیوهای صوتی و تصویری نیتک و همچنین مراحل استقرار تیمهای تولید محتوا در این مرکز قرار گرفت و ایجاد مرکز نوآوری محتوای دیجیتال نیتک را گام اول ایجاد این شبکه خواند و اظهار امیدواری کرد که اجزای دیگر این شبکه در استانهای سمنان، تهران و البرز نیز شکل گیرد.

 

رئیس پارک فناوری اطلاعات و ارتباطات کشور ایجاد شبکه تولید محتوای دیجیتال را یکی از ماموریتهای اصلی وزارت ارتباطات خواند که می تواند زمینه تولید و صادرات محتوا را فراهم آورد و ادامه داد: تولید و صادرات محتوای دیجیتال زمینه ساز اقتدار ایران در دنیا خواهد بود.

 

وی با اشاره به پارک‌های فاوا تصریح کرد: پارک های فاوا نهادهای دولتی‌ای هستند که صدای بخش خصوصی را می‌رسانند و موجب رشد اقتصادی و گسترش تکنولوژی می‌شوند.

 

صدیق‌دامغانی‌ خاطرنشان کرد: مرکز نوآوری محتوای دیجیتال نیتک اولین پارک ملی و بین‌المللی منطقه است که مجوز فعالیت منطقه‌ای هم دارد و امیدوارم به‌زودی وارد بازارهای منطقه‌ای نیز شود.

 

در این بازدید «حمیدرضا بحرینی» هم با تاکید بر ضرورت بازارسازی و تجاری‌سازی گفت: از اهداف اصلی تاسیس این مرکز نواوری می‌توان به تیم‌سازی در حوزه تولید محتوا که در بخش آکادمی مرکز صورت می گیرد، حمایت از تیم‌ها و شرکت‌های نوپا که در فرآیند شتابدهنده مرکز انجام می‌گیرد و بازارسازی و تجاری سازی که در استارت‌آپ استودیو این مرکز متمرکز خواهد بود، اشاره کرد.

 

مدیر مرکز نوآوری محتوای دیجیتال نیتک این مرکز پیشرو را بستری جهت توسعه و رشد هدفمند صنایع خلاق محتوایی در سطح ملی دانست و اظهار کرد: با ایجاد هم‌افزایی در اکوسیستم تولید محتوای دیجیتال، می‌توان عرصه مطلوبی را برای بروز خلاقیت در افراد و تیم‌ها ایجاد کرد.

پایان پیام/483

نظر شما