شناسهٔ خبر: 47136423 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: بورس پرس | لینک خبر

به کنگره آمریکا اعلام شد :

درخواست رئیس کمیسیون بورس آمریکا برای تعیین مقررات صرافی‌های ارز دیجیتال

رئیس جدید کمیسیون بورس آمریکا با اشاره به نیاز سرمایه‌گذاران بازار ۲ تریلیون دلاری ارزهای دیجیتال به حفاظت بیشتر، خواستار تدوین چارچوب‌های قانونی برای فعالیت صرافی‌ها از کنگره شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش پایگاه خبری بورس پرس به نقل از ارز دیجیتال، گری گنسلر در اولین جلسه گزارش علنی پس از انتصاب به‌عنوان رئیس کمیسیون بورس آمریکا گفت: صلاحیت این کمیسیون محدود به اوراق بهادار و مدیران دارایی است که ممکن است در ارزهای دیجیتال فعالیت کنند.

وی افزود: کنگره می‌تواند شفافیت قانونی بیشتری را بویژه در بحث صرافی‌ها وارد این حوزه کند. اکنون این صرافی‌ها در کمیسیون بورس اوراق بهادار و کمیسیون معاملات آتی کالا چارچوب قانونی ندارند. فعلا قانون‌گذاری در حوزه این بازارها وجود ندارد و به همین دلیل هیچ حفاظتی در مقابل کلاهبرداری و دستکاری برخوردار ندارند.

گنسلر درباره فناوری و نقش شبکه‌های اجتماعی در بازارهای عمومی سهام هم توضیح داد: فناوری می‌تواند دسترسی بیشتری برای بازارهای سرمایه فراهم کنند. کمیسیون بورس آمریکا قصد دارد تابستان سال جاری گزارش درباره تب‌ و تاب سهام گیم استاپ را منتشر کند.

جلسه روز پنج‌شنبه، سومین جلسه‌ای بود که کمیته خدمات اقتصادی مجلس نمایندگان آن را ترتیب داده بود و در آن به جریان سهام گیم استاپ و پاسخ قانون‌گذارها اشاره شد. ارزش سهام گیم استاپ اوایل سال جاری با رشدی پرحاشیه، چیزی در حدود ۹ هزار بیشتر شد.

گنسلر در متنی که برای آغاز جلسه آماده کرده بود، صحبتی از ارزهای دیجیتال به میان نیاورد و بیشتر به مباحثی مثل جهش سهام گیم استاپ و دیگر اتفاقات بازار نظیر فروپاشی شرکت آرکیگوس کپیتال اشاره کرد.

تلگرام اصلی بورس پرس : t.me/boursepressir

انتهای پیام

نظر شما