شناسهٔ خبر: 47134088 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

موسوی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان خبر داد؛

آغاز ثبت نام نامزد‌های انتخاباتی از فردا/ ثبت نام داوطلبان انتخابات ریاست جمهوری در محل وزارت کشور انجام می‌شود

دبیر ستاد انتخابات کشور گفت: ثبت نام داوطلبان سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری تنها در محل وزارت کشور انجام می‌شود.

صاحب‌خبر -

سید اسماعیل موسوی، دبیر ستاد انتخابات کشور در گفت‌وگو با خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به آغاز ثبت نام داوطلبان شرکت در انتخابات ریاست جمهوری گفت: ثبت نام نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری از روز ۲۱ اردیبهشت آغاز می‌شود تا ۲۵ اردیبهشت ادامه خواهد داشت و ساعت ثبت نام برای داوطلبان از ۸ صبح تا ۶ بعد از ظهر خواهد بود.

او افزود: ستاد انتخابات کشور در دو طبقه وزارت کشور با حضور ۴۰ کاربر راه اندازی می‌شود و همزمان ۴۰ نفر از داوطلبان امکان ثبت نام دارند.

موسوی در تشریح فرآیند ثبت نام‌ها گفت: همکاران ما از بخش اجرایی و شورای نگهبان در ابتدا مدارک اولیه داوطلبان را بررسی می‌کنند و در صورتی که همه مدارک مورد نیاز وجود داشته باشد، به سراغ کاربران می‌روند.

دبیر ستاد انتخابات کشور ادامه داد: کاربران به سامانه جامع انتخاباتی وصل هستند و ثبت نام‌ها به صورت آنلاین انجام خواهد شد.

موسوی در خصوص استفاده از اپلیکشین موبایلی برای ثبت نام داوطلبان گفت: برای انتخابات شورا‌های اسلامی و میاندوره‌ای مجلس از اپلیکیشن موبایلی استفاده شد و متقاضیان شرکت در آن‌ها توانستند با تلفن همراه خود این ثبت نام را انجام دهند و بدون نیاز به مراجعه حضوری ثبت نام خود را انجام دهند، اما در انتخابات ریاست جمهوری، الزام حضور داوطلبان در ستاد انتخابات کشور وجود دارد و همه داوطلبان ملزم به حضور در محل ثبت نام در مدت زمان تعیین شده هستند.

او در خصوص رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در ستاد انتخابات گفت: برای رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی باید کار‌هایی می‌کردیم که مردم با اطمینان خاطر کامل به محل‌های ثبت نام بیایند؛ برای این کار ابتدا بین کاربران فاصله ایجاد کردیم و در قدم بعدی برای آن‌ها شیلد‌های محافظتی قرار دادیم که حائلی بین کاربران و داوطلبان باشد.

موسوی افزود: از ظرفیت سامانه ماسک استفاده خواهیم کرد و اگر افراد مراجعه کننده به ستاد انتخابات درگیر بیماری کرونا باشند، از ورود آن‌ها به ستاد انتخابات جلوگیری خواهد شد.

دبیر ستاد انتخابات در پایان گفت: در تمام کشور ثبت نام تنها در وزارت کشور و ستاد انتخابات کشور برگزار خواهد شد و در شهرستان‌ها هیچ محلی برای ثبت نام نامزد‌ها در نظر گرفته نشده است.

انتهای پیام/

نظر شما