شناسهٔ خبر: 47125234 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: مردم‌سالاری‌آنلاین | لینک خبر

انتخابات ۱۴۰۰ و وعده های فریبنده - مردم سالاری آنلاين

"به عنوان شهروند تقاضا دارم نامزدهای انتخاباتی وعده هایی که می دهند در چهارچوپ قانون اساسی و در حد توان و اختیار خودشان باشد تا در آینده موجب بدبینی مردم نشوند." اینها را پدریک شهید می گوید.

صاحب‌خبر - "به عنوان شهروند تقاضا دارم نامزدهای انتخاباتی وعده هایی که می دهند در چهارچوپ قانون اساسی و در حد توان و اختیار خودشان باشد تا در آینده موجب بدبینی مردم نشوند."  اینها را پدریک شهید می گوید.
"ادیک مجنونیانس" پدر شهید ارمنی "ساکو مجنونیانس" از ارومیه است. او تاکید می کند که  " ایران، یک خانواده است؛ برای صیانت از کشور در پای صندوق های رای حاضر شویم و بدانیم مشارکت حداکثری در انتخابات وحدت و یکپارچگی ما را مضاعف می کند" .
این نظر که نامزد انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای اسلامی شهر و روستا و همچنین نمایندگی میان دوره ای مجلس در چهارچوب قانون ، وعده دهد به این پدر داغدیده خلاصه نمی شود این را اتفاقا هموطنان دیگر هم می گویند مثل صائب حجتی ، نایب رییس خانه احزاب گلستان که درست است بر ضرورت ترغیب مردم به حضور حداکثری در انتخابات خرداد امسال تاکید دارد اما در عین حال از نامزدهای این دوره از انتخابات به ویژه نامزدهای کرسی ریاست جمهوری می خواهد که برای جلب نظر مردم  و رسیدن به این مسوولیت، وعده های غیر واقعی و بی اساس ندهند .
او می گوید: کسانی باید پا به عرصه این رقابت بگذارند که قبل از ثبت نام، ابتدا، شرایط و اختیارات مندرج در قانون اساسی را مطالعه کنند تا بییند که آیا با این دایره اختیارات توان حل مشکلات کشور را دارند یا خیر.
به گفته این کنشگر سیاسی، نامزدهای احراز پست ریاست جمهوری باید با تکیه بر اختیارات قانونی به مردم وعده بدهند و نباید با بیان قول‌های کذب و غیرقابل اجرا جامعه را فریب دهند و اعتماد عمومی به مسوولان نظام مقدس جمهوری اسلامی را خدشه دار کنند.
 

برچسب‌ها:

نظر شما