شناسهٔ خبر: 47124930 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

یک مسوول بهداشتی: مردم مراسم عید فطر را با عادی انگاری تلخ نکنند

مشهد - ایرنا - مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد با ابراز نگرانی از برگزاری مراسم قبل و بعد از عید فطر به ویژه دید و بازدیدها در این شهرستان گفت: مردم مراسم این عید بزرگ مسلمین را با عادی انگاری تلخ نکنند.

صاحب‌خبر -

حیدر احسانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: از مردم شیعه و اهل سنت این منطقه مرزی خواهش می کنم در تعطیلات پیش رو عید سعید فطر با رعایت پروتکلهای بهداشتی به قطع زنجیره این ویروس منحوس کمک کنند.

وی ادامه داد: رنگ بندی قرمز، نارنجی و زرد شهرستان ها، شکننده است و اگر پروتکل های بهداشتی را رعایت نکنیم ممکن است در روزهای آینده با مشکلات جدی روبه رو شویم.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: با همکاری خوب مردم، در حال حاضر وضعیت بیماری کووید ۱۹ در این شهرستان کنترل شده است و نسبت به ۲ هفته گذشته روند کاهشی دارد.

احسانی افزود: در حال حاضر ۶ بیمار مبتلا به بیماری کرونا در بخش عفونی بیمارستان خاتم الانبیاء شهر تایباد بستری هستند و از شیوع بیماری کووید ۱۹ تاکنون ۸۵۳ نفر در این مرکز درمانی بستری شده اند.

وی اضافه کرد: در مرحله اول تزریق واکسن به سالمندان بالای ۸۰ سال، ۹۰ دوز واکسن کرونا برای این شهرستان درنظر گرفته شده بود که به تعداد موجود به جامعه هدف پیش بینی شده در چهار مرکز شهری و روستایی شهرستان تایباد تزریق شد.

او ادامه داد: براساس اطلاعات موجود در سامانه سینا، ۷۷۴ شهروند بالای ۸۰ سال در این شهرستان برای تزریق واکسن کرونا شناسایی شده اند.

مدیر شبکه بهداشت و درمان تایباد گفت: تاکنون ۶ محموله واکسن کرونا وارد شهرستان تایباد شده و مرحله دوم تزریق واکسن کرونا به سالمندان در مرکز نگهداری شهر کاریز این شهرستان به پایان رسیده است.

بر اساس رنگ بندی اعلام شده از سوی وزارت بهداشت در حال حاضر شهرستان تایباد در وضعیت زرد قرار دارد.

از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۱۲۱ تن در این شهرستان بر اثر ابتلا به این بیماری جان خود را از دست داده اند.

شهرستان ۱۳۸ هزار نفری تایباد در ۲۲۵ کیلومتری جنوب شرقی مشهد قرار دارد.

نظر شما