شناسهٔ خبر: 47123678 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

بازدید استاندار از مرکز اسناد ملی منطقه شمال غرب

استاندار آذربایجان شرقی به مناسبت روز «اسناد ملی و میراث مکتوب» از مرکز اسناد ملی منطقه شمال غرب در ساختمان تاریخی «اردوبادی» تبریز بازدید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز،پورمحمدی استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اهمیت حفظ تاریخ مکتوب و مصور در آذربایجان شرقی گفت:برخی کشور‌هایی که پیشینه خاصی ندارند، تلاش می‌کنند، پیشینه کمرنگ خود را برجسته کرده و به رخ دنیا بکشند، اما ما نتوانسته ایم این گذشته تاریخی خود را به خوبی حفظ و معرفی کنیم.

اوبا اشاره به اینکه باید آثار و اسناد تاریخی افتخار آمیز خود را در اختیار سایر نسل‌ها قرار دهیم  افزود: نباید اجازه دهیم که گسست نسلی رخ دهد و جوانان ما از گذشته افتخار آمیز خود اطلاع کافی داشته و افتخار کنند.

او نمونه بارز اهمیت حفظ و نگهداری از اسناد تاریخی را اثبات استفاده از نام «خلیج فارس» در نقشه‌های قدیمی و جلوگیری از استفاده از نام‌های جعلی دیگر بود ابراز داشت: اسناد عمومی باید در اختیار پژوهشگران قرار گیرد.

غلامعلی پاشازاده رئیس مرکز اسناد و کتابخانه ملی شمال غرب کشور هم در این دیدار با اشاره به اینکه این مرکز در طول۳۰ سال فعالیت، بیش از ۳۰ میلیون برگ سند ملی و مهم جمع آوری کرده است گفت: تاکنون ۳ میلیون سند فهرست نویسی و دیجیتالی شده است که باید بتوانیم همه اسناد را در اختیار محققان قرار دهیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها:

نظر شما