شناسهٔ خبر: 47109384 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

احیای شب قدر در مسجد الاقصی با حضور ۹۰ هزار فلسطینی

تهران - ایرنا- مراسم احیای شب قدر شنبه شب با حضور بیش از ۹۰ هزار نمازگزار فلسطینی و با وجود محدودیت ها و اقدامات بی سابقه رژیم صهیونیستی برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایرنا به نقل از رسانه های عرب زبان، اداره اوقاف اسلامی در بیانیه کوتاهی اعلام کرد: بیش از ۹۰ هزار فلسطینی - با وجود اقدامات شدید اشغالگران و جلوگیری آنها از رسیدن شمار زیادی از نمازگزاران به مسجد الاقصی و جلوگیری از ورود ساکنان کرانه باختری به شهر اشغالی قدس - مراسم شب مبارک قدر را در مسجد الاقصی احیا کردند.

این مراسم با وجود تدابیر شدید امنیتی و بی سابقه نیروهای رژیم صهیونیستی در شهر اشغالی قدس برگزار شد.

شاهدان عینی گفتند که نیروهای کاملا مسلح رژیم صهیونیستی حضور خود را به طور گسترده در مناطق شرقی شهر اشغالی قدس و در ورودی های مسجد الاقصی بویژه «باب العامود و باب الساهره و باب الاسباط» تقویت کردند.

آنها خاطرنشان کردند که اقدامات و تدابیر شدید رژیم صهیونیستی در شهر اشغالی قدس از زمان آغاز ماه مبارک رمضان آغاز شده اما این رژیم در طول روزهای اخیر و همزمان با احیای شب قدر از سوی فلسطینی ها بر شدت آن افزوده است.

منابع محلی فلسطینی گفتند که چندین منطقه در مرکز شهر اشغالی قدس و بویژه منطقه «باب حطه» شاهد تنش به علت اقدامات شهرک نشینان علیه شهروندان فلسطینی قدس است.

برخی مناطق کرانه باختری رود اردن و شهر اشغالی قدس بویژه منطقه باب العامود و محله شیخ جراح از آغاز ماه مبارک رمضان شاهد حملات نیروهای رژیم صهیونیستی و شهرک نشینان به شهروندان فلسطینی است.

به گزارش خبرگزاری  فلسطینی معا، درگیری ها شنبه شب نزدیک «باب العامود» در قدس اشغالی رخ داد و نظامیان صهیونیست برای بیرون راندن شهروندان فلسطینی از این محل به زور متوسل شدند و سه تن از آنان را نیز بازداشت کردند.

هلال احمر قدس اعلام کرد که ۵۳ تن در جریان درگیری های شدیدی که در قدس اشغالی رخ داد، زخمی و ۸ تن از آنان به بیمارستان منتقل شدند.

مسلمانان اهل سنت اعتقاد دارند که طبق حدیث نبوی شب قدر در یکی از ۱۰ شب آخر ماه رمضان واقع شده‌است. اغلب شب بیست و هفتم را شب قدر می‌دانند و در آن شب به نماز، خواندن قرآن، دعا، احیا و شب‌زنده‌داری می‌پردازند.
 

نظر شما