شناسهٔ خبر: 47105883 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه ایران | لینک خبر

امتحانات دانش‌آموزان پایه دوازدهم و نهم حضوری است

صاحب‌خبر -
سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اعلام این که امتحانات دانش‌آموزان پایه دوازدهم و نهم حضوری است گفت: آزمون‌های دانش‌آموزان پایه نهم و دوازدهم به‌صورت حضوری از 27 اردیبهشت ماه تا 24 خرداد ماه برگزار خواهد شد.به‌گزارش ایسنا، دکتر علیرضا رئیسی در حاشیه جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: آزمون‌ها را باید به ۲ قسمت تقسیم کنیم، آنها که زیر نظر آموزش‌پرورش هستند ‌و آنها که زیر نظر وزارت علوم هستند. کنکور سراسری در تاریخ ۹و ۱۰و ۱۱و ۱۲ تیر ماه برگزار خواهد شد. در واقع وزیر علوم و آموزش و پرورش نظراتی دادند و ستاد این تصمیم را گرفت. سایر آزمون‌ها مانند کارشناسی ارشد ناپیوسته در ۶و ۷و ۸ مرداد ماه برگزار می‌شود، آزمون کاردانی به کارشناسی ناپیوسته ۲۲ مرداد، آزمون کانون وکلا ۲۵ تیرماه، آزمون نظام مهندسی ۱۳و ۱۴ و ۱۵ مرداد ماه برگزار می‌شود.
وی افزود: در مورد آزمون‌های تحت نظر وزارت آموزش و پرورش نیز آزمون پایه نهم حضوری و از تاریخ ۲۷ اردیبهشت تا ۲۴ خرداد ماه و آزمون پایه دوازدهم نیز به شکل حضوری از تاریخ ۲۷ اردیبهشت تا ۲۴ خرداد ماه خواهد بود. آزمون سنجش ملی پایه ششم در ۲۵ اردیبهشت به شکل حضوری برگزار می‌شود و آزمون سمپاد در تاریخ ۲۰ و ۲۱ خرداد برگزار می‌شود و آزمون مرحله دوم المپیادهای علمی دانش‌آموزان در تاریخ ۲۴ تا ۲۶ اردیبهشت و مرحله دوم آن ۲۳ تا ۲۵ خرداد به‌صورت حضوری خواهد بود. آزمون‌های استخدامی و آزمون‌ها با تعداد کم نیز در موعد خودش برگزار می‌شود.رئیسی افزود: خوشبختانه در ایران خبر خوب این است  که به پیک یا قله بیماری رسیده‌ایم و داریم از آن عبور می‌کنیم. روند کلی کشور نزولی است که خبر خوبی است که البته ناشی از تلاش و دقت مردم در رعایت پروتکل‌ها است و امیدوارم این تلاش بیشتر شود تا با سرعت بیشتری از میزان بیماری کاسته شود و ان شاءالله بیمارستان‌ها تخت‌های خالی بیشتری پیدا کنند. با توجه به ایکنه اوج بیماری بسیار بلند بود؛ گرچه اکنون روند نزولی است اما هنوز میزان بیماران بستری بیمارستان‌ها زیاد است هرچند که ورودی به بیمارستان‌ها کم شده است‌.
رئیسی ادامه داد: اکنون ۴۶ شهر قرمز، ۲۶۳ شهر نارنجی و ۱۳۹ شهر زرد داریم و روند رو به کاهش است. دو هفته قبل ۳۰۱ شهر قرمز بود که سپس به ۱۰۲ شهر قرمز و اکنون به ۴۶ شهر قرمز رسیدیم. وی افزود: برخی از استان‌ها مانند خراسان شمالی، آذربایجان شرقی، هرمزگان و تهران نیازمند مراقبت بیشتر هستند گرچه تقریباً به اوج بیماری رسیده‌اند و شروع به نزول کرده‌اند یا روند صعودی آنها متوقف شده است اما امیدواریم این استان‌ها هم از چنین وضعیتی خارج شوند.


برچسب‌ها:

نظر شما