شناسهٔ خبر: 47103256 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

آغاز کاشت سویا در بیش از ۱۰۰۰ هکتار از اراضی مغان

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت دامپروری مغان از کاشت دانه روغنی سویا در بیش از ۱۰۰۰ هکتار از مزارع کشت و صنعت و دامپروری مغان خبر داد.

صاحب‌خبر -

اسدالله محسن‌زاده عصر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اردبیل اظهار کرد: در راستای اجرای فرمایشات مقام معظم رهبری و در جهت کاهش وابستگی به واردات روغن خوراکی و همچنین کنجاله سویا در سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع‌زدایی‌ها امسال بیش از یک هزار هکتار از اراضی شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان به کشت محصول سویا اختصاص یافته است.

وی افزود محصول سویا در تناوب و بهبود ساختمان خاک و همچنین تأمین خوراک کارخانه‌های روغن‌کشی نقش بسزایی دارد.

مدیرعامل شرکت کشت و صنعت دامپروری مغان تصریح کرد : شرکت کشت و صنعت و دامپروری مغان در راستای اقتصاد مقاومتی، به نوبه خود تلاش می‌کند، سهم خویش را در زمینهخودکفاییو تامین نیاز کشور به روغن خوراکی به مردم ایفا نماید و امید است در سایه تلاش کارگران و پرسنل زحمتکش، در کنار درآمدزایی، به تولید محصولاتی اقدام نماییم که نیاز ضروری کشور است.

وی ادامه داد: بیش از یک هزار هکتار زمین با استفاده از رقم DPX (کتول) سویا در برنامه کشت اول بهاره و مقدار ۵۰۰ هکتار نیز با رقم L۱۷ در برنامه کشت دوم در نظر گرفته شده که تاکنون بیش از ۳۵ هکتار آن کشت گردیده است.

محسن‌زاده گفت: محصول سویا از نظر ویتامین‌های گروه B بسیار غنی بوده و میزان پروتئین آن یک و نیم برابر گوشت گاو می‌باشد و نقش اساسی در تغذیه انسانی دارد، علاوه بر این کنجاله‌ سویا یک ماده غذایی خوش خوراک و غنی از مواد مغذی با قابلیت هضم بالا است که دارای ترکیب عالی از اسید‌های آمینه بوده و نسبت به سایر کنجاله‌های روغنی دارای فیبر کمتری است و در تغذیه گاوهای شیری نیز از اهمیت بالایی برخوردار است.

انتهای پیام/3463/

نظر شما