شناسهٔ خبر: 47102559 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: مهر | لینک خبر

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کرمانشاه خبر داد؛

توزیع بیش از ۴۳۰ هزار ماسک در بین مردم کرمانشاه از ابتدای کرونا

کرمانشاه- مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از توزیع بیش از ۴۳۰ هزار ماسک در بین مردم استان کرمانشاه خبر داد.

صاحب‌خبر -

فرزین معتمدی بعد از ظهر امروز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه از روزهای نخست شیوع بیماری کرونا وارد میدان شده و سعی کرده در کنار کادر درمان به وظایف خود عمل کند.

وی افزود: از ابتدای شیوع کرونا در استان کرمانشاه جمعیت هلال احمر بیش از ۴۳۰ هزار عدد ماسک بهداشتی بین مردم، ادارات، ارگان‌ها، دانشگاه علوم پزشکی و نیروهای نظامی و انتظامی توزیع کرده که نقش مهمی در کنترل بیماری کرونا داشته است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه تصریح کرد: هلال احمر با مشارکت و اجرای طرح‌های غربالگری ورودی شهرها، طرح آمران سلامت، نذر سلامت و طرح سردار شهید حاج قاسم سلیمانی مشارکت داشته و به آموزش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و توزیع بسته‌های بهداشتی به مردم کمک کرده است.

معتمدی با اشاره به توزیع بسته‌های کمک مومنانه توسط داوطلبان جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه بیان کرد: جمعیت هلال احمر در سال ۹۹ بیش از ۴ میلیارد تومان و در سال ۱۴۰۰ بیش از ۲ میلیارد تومان در پویش همدلی کمک مومنانه مشارکت داشته و بسته‌های معیشتی را به ارزش ۵۰۰ هزار تومان بین نیازمندان و آسیب دیدگان کرونا توزیع کرده است.

وی با بیان اینکه هیچیک از مراکز هلال احمر استان کرمانشاه در تزریق واکسن کرونا با دانشگاه علوم پزشکی همکاری نداشته است، گفت: جمعیت هلال احمر کشور همواره یکی از وارد کنندگان داروهای خاص بوده و هفته گذشته بزرگترین محموله واکسن را وارد کشور کرده اما در تزریق آن هیچ گونه مداخله‌ای نداشته و در استان کرمانشاه نیز دانشگاه علوم پزشکی مسئول تزریق واکسن است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان کرمانشاه با اشاره به غیرحضوری بودن آموزش امداد و نجات در استان خاطر نشان کرد: پیش از شیوع کرونا بسیاری از داوطلبان مردمی با مراجعه به مراکز آموزشی، آموزش‌های اولیه امداد و نجات را دریافت می‌کردند اما هم اکنون این آموزش‌ها به صورت مجازی و غیرحضوری است.

نظر شما