شناسهٔ خبر: 68301380 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم | لینک خبر

کارکنان وظیفه سپاه خراسان جنوبی ارزیابی مهارتی شدند

دبیر قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی گفت: امروز مسابقات ارزیابی مهارتی کارکنان وظیفه سپاه انصارالرضا(ع) استان با حضور ۶۳ سرباز در بیرجند برگزار شد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بیرجند، سرهنگ مهدی بخشی در حاشیه مسابقات ارزیابی مهارتی کارکنان وظیفه سپاه انصارالرضا(ع) خراسان جنوبی که امروز با حضور 63 سرباز در مرکز فنی و حرفه‌ای بیرجند برگزار شد، گفت: در این دوره از مسابقات که پیش مرحله استانی است نیروهای وظیفه سپاه انصارالرضا(ع) در قالب 9 رشته دیجیتال، سرویس کار خودرو، مکانیک خودرو، برق ساختمان، عکاسی دیجیتال، آشپزی و نانوایی سنتی و ... در مرکز شماره یک فنی و حرفه‌ای برادران بیرجند و یک رشته در مرکز برق فنی و حرفه‌ای بیرجند به رقابت پرداختند.

وی ادامه داد: 3 نفر برتر از هر رشته به مرحله استانی این مسابقات معرفی شده و از تسهیلات اشتغالزایی بهره‌مند خواهند شد. هر ساله دوره‌های مهارت آموزی ویژه نیروهای وظیفه به همت  قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان نیروهای وظیفه نیروهای مسلح، برگزار می‌شود که پس از پایان دوره و خدمت سربازی ، براساس حرفه‌ای که آموخته شد به آنان تسهیلات برای ورود به بازار کار در راستای حرفه و توانمندی ایجاد شده اعطا می‌شود.

دبیر قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه سپاه انصارالرضا(ع) استان ادامه داد: این دوره‌ها از بین سربازان ماهر در سطح نیروهای مسلح با همکاری و مشارکت مراکز فنی و حرفه‌ای و مجموعه نیروهای مسلح خراسان جنوبی برای اشتغال بعد از خدمت  برگزار می‌شود.

بخشی با بیان اینکه طرح مهارت‌آموزی نیروهای وظیفه از سال 1396 آغاز شده، گفت: سالیانه حدود هزار و 200 سرباز در سپاه مهارت‌های اشتغالزایی را فرامی‌گیرند و از این تعداد نزدیک به 300 نفر تسهیلات براساس بند 3 تبصره 18 دولت تا سقف 150 میلیون تومان دریافت کرده و با ایجاد اشتغال پایدار به بازار کار وارد می‌شوند.

دبیر قرارگاه مهارت‌آموزی کارکنان وظیفه سپاه انصارالرضا(ع) استان افزود: سربازان جامعه هدف عظیمی از نیروهای مسلح هستند که این طرح مهارت‌آموزی با هدف ورود نیروی کار به چرخه تولید کشور هر ساله در مجموعه نیروهای مسلح برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: این دوره‌ها به صورت متمرکز برای نیروهای وظیفه برای رونق تولید و اشتغالزایی برگزار می‌شود و سرباز پس از معرفی به یگان براساس علاقه شخصی در رشته‌های مهارت‌ آموزی شرکت می‌کند. طول دوره‌ها بر اساس حرفه‌های انتخابی و دوره متفاوت است و براساس‌ دستورالعمل فنی و حرفه‌ای باید ساعت تعیین شده دوره را سپری کنند تا مدرک دریافت کنند و وارد بازار کار شوند و امروز مسابقات این دوره مهارت‌آموزی از بین برگزیدگان هر دوره در بیرجند برگزار شد.

انتهای پیام/252/

نظر شما