شناسهٔ خبر: 47100905 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان | لینک خبر

تأکید رئیس شورای حاکمیتی سودان بر لزوم دستیابی به توافق در خصوص سد النهضه

رئیس شورای حاکمیتی سودان بر ضرورت دستیابی به توافقی در زمینه راه اندازی سد النهضه تأکید کرد.

صاحب‌خبر -

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، رئیس شورای حاکمیتی سودان در سخنانی بر ضرورت دستیابی به توافقی در خصوص راه اندازی سد النهضه (رنساس) تأکید کرد.

عبدالفتاح البرهان، رئیس شورای حاکمیتی سودان به فرستاده آمریکا گفت: ما بر لزوم توافق در خصوص بسیج و بهره برداری از سد النهضه تأکید می‌کنیم.

عبدالفتاح البرهان همچنین گفت: موضع سودان راه حل مذاکره و هماهنگی میان طرف‌های درگیر در این ماجراست.

وی همچنین تصریح کرد: استقرار اخیر نیرو‌های مسلح در داخل مرز‌هایی از سودان به انجام رسیده که اتیوپی آن را به تصویب رسانده است.

البرهان همچنین از آمادگی سودان برای همکاری با اتیوپی در حل مسائل داخلی با توجه به اصل حسن همجواری خبر داد.

رئیس شورای حاکمیتی سودان در ادامه خطاب به فرستاده آمریکا گفت: ما از واشنگتن می‌خواهیم تا در کنار دولت انتقالی ایستاده و از آن در رویارویی با چالش‌های این مرحله حمایت کند.

صبح امروز رسانه‌های خبری اعلام کرده بودند جفری فلتمن، فرستاده آمریکا برای گفتگو درباره سد جنجالی که اتیوپی بر رود نیل احداث کرده و موجب تنش میان سودان و اتیوپی شده است، وارد خارطوم، پایتخت سودان شد.

بر این اساس، فرستاده ویژه آمریکا برای شاخ آفریقا در چارچوب سفر دوره‌ای ۱۰ روزه که چهارم ماه مه آغاز شده است، از مصر وارد سودان شد و قرار است به اریتره و اتیوپی نیز سفر کند.

سودان و مصر که در پایین دست رود نیل واقع شده اند، سد رنساس یا النهضه را به منزله تهدیدی برای منابع آبی خود می‌بینند و به طور مکرر به اتیوپی در این زمینه هشدار می‌دهند. با این حال، اتیوپی تاکید دارد این سد برای پاسخگویی به نیاز‌های خود در زمینه تامین انرژی برای ۱۱۰ میلیون جمعیتش حیاتی است.

انتهای پیام/

نظر شما