شناسهٔ خبر: 47100721 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: راهبرد معاصر | لینک خبر

حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا صحت دارد؟

حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا خبری است که برخی از رسانه‌ها آن را منتشر کرده‌اند اما آیا این خبر صحت دارد؟

صاحب‌خبر -

به گزارش راهبرد معاصر حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا خبری است که احتمال آن از سوی برخی از رسانه های مطرح شده است و دلیل آن هم است که باشگاه الاهلی عربستان رسما از استقلال به کنفدراسیون فوتبال آسیا شکایت کرده است. بر اساس اخبار منتشر شده  شکایت باشگاه الاهلی از استقلال به دلیل استفاده غیر قانونی از میلیچ در بازی ها عنوان شده است. در این شکایت که توسط ریاست باشگاه الاهلی ماجد النفیعی به کنفدراسیون آسیا ارائه شده الاهی خواستار حذف استقلال از مرحله یک چهارم مهایی لیگ قهرمانان آسیا شده است.

ادعای باشگاه الاهلی این است که میلیچ بازیکن کروات قرارداد خود با استقلال را فسخ کرده و از این بابت نمی تواند در لیگ قهرمانان آسیا بازی کند.  شاید این شکایت انتقام شکست 5 بر 2 خود مقابل استقلال است که باعث شد نتواند به دور بعد صعود کند.

 

حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا

احتمال حذف استقلال از لیگ قهرمانان آسیا

روز گذشته رسانه‌های عربستانی خبر دادند باشگاه الاهلی عربستان به بهانه استفاده غیر قانونی استقلال ایران از «میلیچ» بازیکن کُروات، به کنفدراسیون فوتبال آسیا شکایت کرده و خواهان حذف استقلال شده است. تیم استقلال در گروه سوم لیگ قهرمانان آسیا در رقابت با الاهلی عربستان، الدحیل قطر و الشرطه عراق به عنوان صدرنشین صعود کرد.

 

باشگاه الاهلی اعتقاد دارد میلیچ بعد از فسخ قراردادش، همراه تیم استقلال در لیگ قهرمانان آسیا شرکت کرده و این موضوع غیر قانونی است.

 

سایت ورزشی «سعودی» در گزارشی ضمن بررسی این موضوع از تیتر «زلزله آسیایی» در مطلب خود استفاده کرد و نوشت: «طبق گزارش‌ها، الاهلی در شکایت خود تایید کرد که یکی از ستاره‌های استقلال باوجود اتمام قراردادش در لیگ قهرمانان شرکت کرده است. الاهلی شکایت النصر از پرسپولیس بعد از بازی دو تیم در مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان ۲۰۲۰ را یادآوری کرد. بعد از شکایت الاهلی، ترس از حذف، تیم الهلال را که به عنوان تیم دوم به مرحله بعد صعود کرده بود، در برگرفت.»

 

حذف استقلال از لیگ قهرمانان

 

این سایت ادامه داد: «در صورت پذیرش شکایت الاهلی از استقلال، AFC تمام نتایج تیم ایرانی در مرحله گروهی را حذف می‌کند و آنطور که برخی ادعا می‌کنند، به تیم‌های رقیب امتیاز نمی‌دهد. استقلال در گروه سوم با ۱۱ امتیاز اول شد و بعد از آن الدحیل با ۹ امتیاز و تفاضل گل بهتر نسبت به الاهلی در رده دوم قرار گرفت. تیم الشرطه هم تنها سه امتیاز کسب کرد.

 

با لغو نتایج استقلال، جدول رده بندی گروه سوم به این شرح خواهد بود:

۱- الاهلی با ۸ امتیاز

۲- الدحیل با ۵ امتیاز

۳- الشرطه با ۳ امتیاز

 

الاهلی در دیدار خود مقابل استقلال یک امتیاز کسب کرد در حالی که الدحیل صاحب ۴ امتیاز شد. از این نتایج مشخص است که الهلال در مرحله یک هشتم نهایی باقی خواهد ماند و بر خلاف ادعای برخی‌ها، از لیگ قهرمانان حذف نمی‌شود.»

 

 

برومند: استقلال لیگ قهرمانان را فراموش کند

 

دروازه‌بان پیشکسوت استقلال، گفت: استقلال با فراموش کردن لیگ قهرمانان آسیا باید به فکر لیگ برتر و بازی‌هایی پیش رو باشد.

 

پرویز برومند روز پنجشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی ایرنا، اظهار داشت: آبی‌پوشان هفته آینده در لیگ برتر با ذوب‌آهن روبرو خواهد شد، آنها با تغییر و تحولاتی که در کادر فنی داشته‌اند نتایج خوبی گرفته‌اند.

 

دروازه‌بان پیشکسوت استقلال، گفت: استقلال به پیروزی و سه امتیاز بازی با ذوب‌آهن نیاز مبرم دارد، آنها با بُرد در این مسابقه در لیگ برتر نیز گام بلندی را برای رسیدن به صدر جدول بر خواهند داشت.

 

 

برومند تصریح کرد: فراز کمالوند در طول مدتی که در استقلال مربیگری کرد تاثیرات خوبی داشت و تصمیم گرفت پس از بازگشت آبی‌پوشان به ایران برای ادامه مربیگری به سایپا برود. حالا باید جانشین او فردی باشد که با دانش بوده و به استقلال کمک کند.

 

وی با بیان اینکه استقلال برای مراحل بالاتر در لیگ قهرمانان آسیا و جام حذفی کشور باید تقویت شود، افزود: معتقدم این استقلال توانایی موفقیت‌های بزرگ‌ در آسیا و بازی‌های داخلی را دارد.

 

برومند خاطرنشان کرد: استقلال این توانایی را دارد در لیگ برتر و جام حذفی نیز موفق باشد به شرطی که تمرکز داشته و همین‌طور بدون حاشیه به کارش ادامه دهد.

 

 

 

نظر شما